سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقیقات جهاد دانشگاهی به سمت رفع نیاز‌ها پیش می‌رود

رئیس جهاد دانشگاهی در چهل و چهارمین سالگرد تأسیس این نهاد مطرح کرد: ما باید تحقیقات را به سمت کاربردی شدن و رفع نیاز‌ها سوق دهیم.

مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد تأسیس این نهاد ضمن تبریک به جهادگران منتخب و اشاره به تجدید میثاق با امام راحل و بیعت با رهبر معظم انقلاب که امروز رقم خورد، مطرح کرد: جهاد دانشگاهی در تحقق اهداف چهل و چهار سال گذشته موفق بوده است. رهبر انقلاب از جهاد دانشگاهی خرسند بودند و چندین بار اقدامات جهادی را تحسین کردند.

او با مرور بیاناتی از رهبر انقلاب درباره جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد با بودجه های کم کارهای بزرگی انجام داده است.

مسلمی نائینی درباره حذف کرسی جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این اتفاق درستی نبوده و جهاد یک عضو و از ارکان اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. ما اکنون در پی بازگشت مجدد این کرسی هستیم. البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بنا بر موارد خاص، از جهاد دانشگاهی دعوت می‌شود، اما در کل جلسات حاضر نیستیم. در حال پیگیری هستیم و صحبتی هم با آقای خسرو پناه کردیم؛ اما هنوز نهایی نشده است.

او با بیان اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است، ادامه داد: جهاد امکانات و اعتباراتی محدود داشته است. ما باید تحقیق ها را به سمت کاربردی شدن و رفع نیازها سوق دهیم. بیش از ۶۴۰ نوع علم توسط محققان و متخصصان جهاد ایجاد شده که باید به محصول تبدیل شود و بیش از سه هزار میلیارد تومان ارزش دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش بخش خصوصی در به نتیجه رسیدن طرح ها مطرح کرد: قرارداد یکی از طرح‌ها دیروز بین جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و بخش خصوصی بسته شد.

او ادامه داد: تلاش می‌شود تا بیمارستانی که ۱۴_۱۵ سال است ناتمام مانده را تا یکی‌دو سال آینده تکمیل کنیم و مرکز برای پروتئین های نوترکیب را ایجاد کنیم.

مسلمی نائینی در پایان گفت: با کاری که انجام می شود انشاالله آینده روشنی در جهاد رقم خواهد خورد و سازمان قوی و غنی خواهد شد.

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.