سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد معابر تهران با نام شهدا نام‌گذاری شده است

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: ۳۴ هزار کوچه، خیابان و بلوار در تهران وجود دارد که ۷۰ درصد آنها به نام شهدا نام‌گذاری شده است.

سردار محمدمهدی حسن‌زاده رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران امروز در نشست خبری با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری پرسنل شهرداری تهران اظهار کرد: با احتساب خانواده‌هایشان با ضریب ۴ نفر به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری می‌رسند که از این تعداد ۸۵ درصد عضو بسیج شهرداری تهران هستند.

وی با اشاره به ۴ مرکز تابع زیرمجموعه بسیج شهرداری تهران گفت: مرکز تبادل کتاب یکی از مراکز زیرمجموعه بسیج شهرداری محسوب می‌شود که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای توسعه این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران ادامه داد: مرکز فرهنگی و ورزشی شهدا در سبلان ویژه خانواده شهدای بسیجیان، مرکز آفرینش و هنری شهرداری تهران در قالب آن هنرمندان شناسایی و آموزش و به‌کارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مذهبی و فرهنگی علی بن موسی الرضا علیه السلام افزود: این مرکز سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و در شرق تهران قرار دارد و مسؤلیت هدایت و معین موکب علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را به عهده دارد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام در عمود ۷۰۷ در مسیر نجف به کربلا قرار گرفته است که بالغ بر ۷۰۰ نفر خادم موکب هستند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اضافه کرد: سازمان بسیج شهرداری تهران با تصویب شورای شهر تهران در عمود ۷۰۷ در مساحت ۶۵ هکتاری قرار دارد و هر ساله به همت بسیجیان، گروه‌های دانشجویی و مردمی به زائرین خدمت‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال فعالیت موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام با نام حضرت علی‌اکبر (ع) خدمتگزاری خواهد کرد.

حسن‌زاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی موکب علی بن موسی الرضا علیه‌السلام گفت: این موکب روبروی فرودگاه کربلا قرار گرفته است که این فرودگاه به‌زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران از آغاز به کار اردوگاه بزرگ تمدن در موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام خبر داد و گفت: بنا داریم در قالب این اردوگاه در طول سال خدمت‌رسانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تهران همراهی و مشارکت قابل توجهی را در توسعه زیرساخت‌های موکب علی بن موسی الرضا علیه‌السلام انجام داده است، اظهار کرد: امسال بخشی از این زیرساخت‌ها انجام شده و بستر‌های اسکان و موضوعاتی از جمله برق و آب توسعه یافته است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در خصوص نحوه هزینه‌کرده‌ها در موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام گفت: در خصوص پذیرایی از زائرین هزینه‌ها از محل کمک‌های مردمی و نذورات انجام می‌شود.

حسن‌زاده اضافه کرد: در خصوص برق موکب از سال گذشته تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت اسکان زائرین در موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام گفت: ۲۲۰۰ نفر آقا و ۲۸۰۰ نفر خانم در طی روز در موکب اسکان پیدا می‌کنند که در یک بازه زمانی ۱۰ روزه بالغ بر ۱۰۰ هزار بسته پذیرایی توزیع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اظهار کرد: خدمات رفاهی در موکب امسال ارتقا پیدا کرده است. همچنین درمانگاه مجهز و ویژه‌ای در مسیر آماده شده است که دارو‌های مورد نیاز زائرین را تامین خواهد کرد.

وی به خرید دستگاه یخ‌ساز به همت یک فرد نیکوکار اشاره کرد و گفت: امسال این دستگاه در موکب راه‌اندازی خواهد شد. همچنین غرفه‌های مشتمل بر نانوایی، شربت خانه و‌... در موکب فعال خواهند بود.

حسن‌زاده ادامه داد: امسال صحن عقیق برگرفته از صحن عقیق امام رضا (ع) در دو طبقه و در فضای ۸۰۰ متر مربعی برای زائرین پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص هزینه‌های مربوط به موکب علی بن موسی الرضا در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: تامین زیرساخت‌ها هزینه‌های بالایی دارد. ستاد اربعین شهرداری تهران موظف است خدماتی را درون کشور در مرز‌ها و در کشور عراق به زائرین ارائه کند خدماتی که شامل تردد اسکان و... زائرین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران افزود: در مرز‌ها هر یک از مناطق شهرداری تهران به عنوان معین مشغول ارائه خدمات به زائرین خواهند شد و در داخل کشور عراق نیز با تشکیل قرارگاه‌هایی همچون قرارگاه نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و قرارگاه مسیر ارائه خدمات به زائرین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران امسال بیش از سال‌های گذشته با تمام توان وارد عمل شده، اما بودجه اختصاص پیدا کرده به موضوع اربعین کفاف کار و تامین زیرساخت‌های لازم را نمی‌دهد بنابراین دستگاه‌های دیگر نیز در کمک به شهرداری تهران برای ارائه خدمات به زائرین باید وارد کار شوند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران تاکید کرد: موکب علی بن موسی الرضا امسال ۲۰ میلیارد تومان بودجه دارد که از این میزان با توجه به اینکه توسعه زیرساخت‌ها حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه در بر دارد یعنی ۲۵ میلیارد تومان مابقی باید از طریق کمک‌های مردمی تامین شود و گزارش ریز عملکرد و اقدامات شفاف موجود است و به همه خیرین ارائه می‌شود تا به این ترتیب بهترین ارائه خدمات را داشته باشیم.

حسن‌زاده در بخش دیگری از این نشست خبری در تشریح موضوع نصب تابلو‌های مربوط به تصویر شهدا در معابر شهر تهران گفت: آخرین تابلو تصویر مربوط به شهدا برای آیت‌الله رئیسی بود که قسمتی از خیابان پاستور به نام ایشان نامگذاری و تابلوی تصویر این شهید والا مقام نیز در این بخش از خیابان نصب شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع نصب تابلو تصویر شهدا به عنوان زینت شهر تهران و هدایت صحیح آن گفت: در روز‌های سیزدهم و چهاردهم مردادماه سال جاری عملیات آمارگیری تابلو تصویر شهدا در تهران اجرایی شد به شکلی که کوچه‌ها، خیابان‌ها و بلوار‌هایی که به نام شهدا نامگذاری شده بودند شناسایی شده که در مجموع ۳۴ هزار مورد را شامل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران ادامه داد: از این تعداد حدود ۷۰ درصد با نام شهدا نامگذاری شده است در حالی که تهران ۲۴۰۰۰ شهید دارد لذا باید نسبت به نامگذاری مابقی کوچه‌ها، خیابان‌ها و بلوار‌ها به نام شهدا اقدام کنیم. بی تردید پس از مرحله نامگذاری که توسط شورای شهر تهران انجام می‌شود سازمان بسیج شهرداری تهران بحث نصب تابلو تصویر شهدا را به عنوان یک وظیفه برعهده دارد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس با شناسایی انجام شده حدود ۵۰ درصد کوچه‌ها، خیابان‌ها و بلوار‌های شهر تهران دارای تابلوی تصویر شهیدان هستند که ۲۵ درصد این تصاویر سالم و مابقی به دلایل مختلفی همچون تابش آفتاب نیازمند تعویض هستند؛ لذا در هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج سال ۱۴۰۳ عملیات شناسایی چاپ و نصب این تابلو‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسن‌زاده ادامه داد: در راستای نصب این تابلو‌ها با گروه دانش‌بنیانی مذاکره شده تا در کوتاه مدت تابلو‌هایی که خراب شده نصب شوند و این شرکت دانش‌بنیان تضمین داده که این تابلو‌ها تا ۳۰ سال نیازمند تعویض نخواهند شد.

برچسب ها: بسیج شهرداری ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.