سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوا در آذربایجان‌غربی به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسید

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با جنوبی شدن جریان‌های جوی، روند افزایشی دمای هوای آذربایجان‌غربی از روز گذشته شروع شده و دمای هوا در پلدشت به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی تا پایان هفته جاری تداوم دارد و طی این مدت دمای هوا بین ۵ تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای هوا در بسیاری از مناطق استان افزایش پیدا کرد و دمای هوا در بوکان ۳۹ درجه سانتی‌گراد، خوی ۳۸ درجه سانتی‌گراد، نقده، شاهین‌دژ و سردشت ۶۷ درجه سانتی‌گراد، مهاباد ۳۶ درجه سانتی‌گراد، ارومیه و میاندوآب ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در ادامه گفت: در این مدت جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود و تنها پدیده هواشناسی افزایش نسبی دمای هوا است، اما در برخی نقاط با افزایش شدت وزش باد احتمال بروز پدیده گرد و خاک محلی نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران و تکاب با حداقل دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۲۰ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.