سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام:

ظرفیت مبلغان دینی برای توسعه کار فرهنگی در بنیاد شهید ایلام به کار گرفته می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: ظرفیت مبلغان دینی و سازمان تبلیغات اسلامی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان به کار گرفته می‌شود.

محمد رحیمی در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره جمعیت ایثارگر این استان، اظهار کرد: مردم استان ایلام نقش مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و همواره در عرصه‌های مختلف پشتیبان نظام بوده و هستند و پیروزی رزمندگان در عملیات فتح میمک در این استان در ابتدای جنگ نیز با هدایت و مجاهدت‌های روحانی انقلابی آیت الله حیدری ایلامی حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس با حضور در میدان دفاع مقدس و در مناطق عملیاتی، نقش مهمی در تقویت روحیه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی داشتند، افزود: امروز هم طلاب و روحانیون محور برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار در جامعه هستند و باید از این ظرفیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی در بنیاد شهید استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی ایثارگران در این استان ۱۸ درصد کل جمعیت ایلام، یادآور شد: از جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفری استان بیش از ۱۰۲ هزار نفر ایثارگر هستند.

رحیمی با اشاره به اینکه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمات مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و... به جامعه هدف، اولویت کار خود را برنامه‌های فرهنگی قرار داده است، گفت: از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی استان به خصوص مبلغان برای فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه این استان دارای ۱۳ شهید روحانی است، گفت: بیشترین تعداد شهید روحانی نسبت به جمعیت استان در دهه ۶۰ مربوط به استان ایلام معادل ۱۰.۵ درصد بوده که این نسبت در کشور هفت درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.