سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ایلام:

پیاده‌روی اربعینی مهران - کربلا برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیاده‌روی ۳۰۰ کیلومتری مهران تا کربلا از اربعین امسال اجرایی در این استان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی تبار در جمع مبلغان اربعین حسینی این استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی مسیر مهران تا کربلا انجام شده و در این برنامه معنوی و فرهنگی تعدادی از زائران اربعین استان ایلام در قالب پیاده روی، مسیر مهران تا کربلا را طی خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه این برنامه امسال برای اولین بار به صورت آزمایشی انجام می‌شود، تعدادی از برادران زائر اربعین می‌توانند در این آیین معنوی شرکت کنند و برای سال‌های آینده ساز و کار‌ها مناسب تری برای مشارکت تعداد بیشتری از زائران آقا و خانم فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه استان ایلام به واسطه اربعین و مرز مهران به کشور شناسانده شده است، افزود: ایام اربعین حسینی فرصتی ارزنده برای هنرمندان فعال و شاغل استان در حوزه صنایع دستی است تا آثار خود را به زائران اربعین عرضه کنند و همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام به مسافران اربعین معرفی شود.

وی در خصوص نقش مبلغان روحانی در ایام اربعین هم توضیح داد: اربعین به عنوان حلقه اتصال قیام عاشورا تا ظهور حضرت صاحب امر (عج)، یک رزمایش بزرگ انسانی است که علاوه بر شیعیان، سایر مذاهب اسلامی و ادیان را نیز به سوی خویش فراخوانده و این ایام بهترین فرصت برای اشاعه احکام دینی بین انبوه زائران توسط مبلغان است.

برچسب ها: اربعین ، زائران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.