سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی از شهروندان خود خواست اسرائیل و لبنان را ترک کنند

در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه کره جنوبی بیانیه هشدار سفر صادر کرد.

لی جائه وونگ، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی امروز سه‌شنبه با صدور هشداری به شهروندان خود در لبنان و اسرائیل توصیه کرد که هر چه سریع‌تر منطقه را ترک کنند.

لی در یک کنفرانس خبری گفت: «دولت کره جنوبی امیدوار است که تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها، مانند مذاکرات برای آتش‌بس و آزادی اسرا، متوقف نشود».

این نماینده افزود که توصیه سفر در پی کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران که ممکن است به تنش‌ها دامن بزند، صادر شده است.

از هفته گذشته، دولت‌های اروپایی از اتباع خود خواستند فوراً لبنان را ترک کنند، زیرا بیم آن می‌رود که اسرائیل ممکن است در واکنش به حمله حزب‌الله به بلندی‌های جولان که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر شد، به این کشور حمله کند.

در پی تشدید تنش در خاورمیانه به دلیل ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و شهادت فواد شکر، فرمانده حزب الله، درگیری رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان تشدید شده و احتمال حمله تلافی جویانه از سوی تهران وجود دارد. در این راستا، چندین کشور از جمله، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، سوئد، یونان و نیوزیلند، ایالات متحده آمریکا و اردن نیز از شهروندان خود خواسته‌اند لبنان را ترک کنند و از سفر به این کشور پرهیز کنند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.