سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار رسمی دادگاه های صلح در  ۱۶ حوزه قضایی کرمان 

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادگاه های صلح از امروز در ۱۶ حوزه قضایی سراسر استان کرمان رسما کار خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست مشترک شورای معاونان دادگستری و صداوسیمای مرکز کرمان به مناسبت روز خبرنگار گفت: صداو سیما و دیگر رسانه های جمهوری اسلامی ایران در خاکریز اول مقابله با هجمه های رسانه های بیگانه هستند و فریاد مظلومیت مردم فلسطین و غزه را به گوش مردم جهان می رسانند.

 وی  با بیان این مطلب که خنثی سازی هجمه های رسانه های بیگانه یکی از اقدامات مهم رسانه ها است، افزود: رسانه ها با اختیاراتی که دارند در ابعاد مثبت و منفی می توانند تاثیر گذار باشند، به عنوان مثال رژیم صهیونیستی جنایات خود را بر خلاف حقوق بشر و قوانین بین المللی از طریق اقناع سازی کاذب و اغوا در فضای رسانه ای انجام می دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه صفر و شهادت اسماعیل هنیه بیان کرد: با هیچ قانون بین المللی قابل توجیه نیست که یک مهمان دیپلماتیک در کشور دیگری ترور شود و بعد از آن تروریست های صهیونیست از طریق قدرت رسانه ها این دست جنایات خود را توجیه کنند.

وی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار گفت: امروزه جامعه بزرگ مطبوعات و رسانه ها نقش بسیار مهمی در جهت دهی افکار عمومی دارند و لازم است نسل کشی و جنایات صورت گرفته در به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردم بی گناه که تحت حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی اتفاق می افتاد، روشنگری و تبیین شود.

قاضی القضات کرمان ادامه داد: در یک سال گذشته صداو سیمای استان اقدامات ارزنده ای انجام داده است، برای مثال در جنایت تروریستی که پارسال در گلزار شهدای کرمان از سوی داعش  اتفاق افتاد در صورت مدیریت نشدن می توانست تبعات زیادی برای کشور و استان داشته باشد، اما صداو سیمای مرکز استان با زحمت فراوان در جهت بهره برداری نکردن دشمن از این موضوع اقدامات موثری انجام داد.

وی از نقش تاثیرگذار صدا و سیما برای برگرداندن آرامش به جامه بعد از شهادت رئیس جمهور سخن گفت و افزود: همچنین نباید از نقش موثر صداو سیما و دیگر رسانه ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری غافل بود. 

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال های اخیر اجرای برنامه های سند تحول و تعالی، اولویت دستگاه قضایی بوده است که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه نیز می باشد.

وی خواستار انعقاد تفاهم نامه فی مابین دادگستری استان و صداو سیمای کرمان شد و تصریح کرد: کنترل و کاهش وقوع جرائم، دعاوی و آسیب های اجتماعی، پوشش رسانه ای در بحث پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای آگاهی های حقوقی و فرهنگی و توسعه صلح و سازش از موضوعاتی است که برای اجرایی شدن به همکاری بیشتر صدا و سیما نیاز داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد:‌ استفاده از ظرفیت صداو سیما برای فرهنگ‌سازی و تشریح داوری و میانجیگیری، تولید محتوای پخش از سیما و پخش در فضای مجازی، حضور مدیران و معاونان دادگستری در برنامه های صداو سیما و برگزاری نشست اعضای قضایی با نخبگان نیز از زمینه هایی است که نیاز به همکاری بیشتر صدا و سیما و دیگر اصحاب رسانه می باشد. 

وی بیان کرد: افزایش سطح رضایتمندی مراجعین و تکریم ارباب رجوع، قدردانی از کارکنان ساعی و معرفی چهره های تاثیرگذار حوزه قضا، تبیین دستاوردهای قضایی، تصویر سازی و.... از دیگر اهدافی است که با کمک صدا و سیما در سال پیش رو دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: از امروز۱۶ مردادماه  در ۱۶ حوزه قضایی در سراسر استان، دادگاه های صلح راه اندازی خواهند شد و ساختار تشکیلاتی ۱۰ شهرستان دیگر نیز تصویب شده و طی یک ماه آینده دادگاه های صلح در سراسر حوزه های قضایی دایر خواهند شد.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان افزود: انتظار می رود با راه اندازی دادگاه های صلح از حجم ورودی پرونده ها به دادسرا و دادگاه ها کاسته شود.

اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه موجب رضایت مندی بیشتر مردم از عدلیه شده است 

احمد علیرمضانی ، مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دستگاه قضایی و صداوسیمای مرکز استان کرمان استقبال کرد و گفت:عملکرد رسانه ای دادگستری استان کرمان در سال های گذشته بسیار مثبت و تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: با اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه و همت کارکنان دستگاه قضایی استان، خوشبختانه شاهد این هستیم که پرونده های مسن و شلوغی های دادگاه ها کاهش یافته و نارضایتی عمومی از دستگاه قضائی استان نسبت به سال های پیش بسیار کمتر شده است.

علیرمضانی با بیان اینکه تعاملات و همکاری های مناسبی بین دستگاه قضائی و صداو سیما و دیگر رسانه ها وجود دارد، بیان داشت: ‌از ظرفیت های متقابل دستگاه قضایی و صدا و سیما در تحقق اهداف مد نظر طرفین استفاده خواهد شد و در حوزه حفظ حقوق بیت المال، افزایش اطلاعات حقوقی ـ عمومی مردم، و ... در قالب برنامه هایی از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مجموعه استانی در برگزاری نشست پیرغلامان حسینی گفت: بعد از حوادث تلخی که در شهادت حاج قاسم، تشییع کنندگان و زائرین ایشان در کرمان داشتیم، خوشبختانه نشست پیرغلامان حسینی در استان بازتاب رسانه ای خوبی در رسانه های استانی، کشوری و بین المللی داشته است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان افزود: عملکرد صداو سیمای مرکز استان کرمان در کارهای فاخر، فیلم، انیمیشن و مستند در کشور مطلوب است و از خداوند می خواهیم که این روال رو به پیشرفت بهبود یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.