سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با کاهش بیش از هزار واحدی شاخص کل بورس ثبت شد؛

خروج ۴۹۲ میلیارد تومانی نقدینگی از بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاهد خروج ۴۹۲ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۱۹۳۲ واحدی و ثبت ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۰۲۵۸۰ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۸۳۳ واحدی و ثبت ۰.۱۳ درصد منفی به ۶۳۵۲۵۷ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۴ میلیارد برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱۶۹۹ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۴۹۲ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او افزود: امروز ۲۴ درصد بازار یعنی ۱۶۸ نماد مثبت و ۷۶ درصد بازار یعنی ۴۵۱ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت خدمات مالی به میزان ۳ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۶۵ میلیارد تومان خروج پول بود.

آسایش در نهایت بیان کرد: امروز نیز به مانند روز‌های گذشته با توجه به اتفاقات منطقه بازار خریدار قوی نداشت. اما از سوی دیگر فروشنده‌ها هم در فروش و یا عدم فروش تردید داشته و با توجه به محدودیت دامنه بازار با نوسانات کم دنبال شد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
شاخص بورس منفی شد
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
علی برکت الله