سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلالان نسل‌کشی؛ وقتی اتحادیه اروپا مدعی طرفداری آتش در جنگ غزه می شود

اروپاییان فراموش نکنند که نه‌فقط ملت ایران، بلکه سایر ملت‌های منطقه و دنیا هرگز تسلیم آدرس‌های نادرستی که از سوی بروکسل در قبال تحولات جاری در جنگ غزه مخابره می‌شود، نخواهند شد.

سکوت وقیحانه اتحادیه اروپا در قبال شهادت مظلومانه دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه دارد. فراتر از آن، در جریان بررسی ابعاد ترور شهید هنیه در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز دو کشور فرانسه و انگلیس، به مانند همیشه در کسوت حامیان رژیم اشغالگر قدس و آمریکا وارد عمل شده و حتی از صدور یک بیانیه ساده در محکومیت رسمی این جنایت جلوگیری کردند.

در این میان، حتی صیانت از کنوانسیون صیانت دیپلماتیک (موسوم به کنوانسیون وین) که در خاک اروپا منعقد شده نیز موضوعیت و اهمیتی برای سران اروپایی ندارد!

سکوت عامدانه اروپا 
سکوت عامدانه اتحادیه اروپا در قبال نقض قواعد و اصول مصرح و مدون در سلسله معاهدات و توافقاتی که در سال ۱۹۶۱ میلادی و دیگر سال‌ها در کنوانسیون وین آمده، به یک امر متعارف در غرب تبدیل شده است! شهید اسماعیل هنیه مهمان رسمی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب کشورمان بوده و سفر وی در قالب ماموریتی غیررسمی یا غیراعلامی صورت نگرفته است. ضمن آن‌که شهیدهنیه باگذرنامه دیپلماتیک و رسمی در این مراسم حاضرشده بود. همگان به‌یاد دارند که دشمن صهیونیستی چگونه شهید بزرگوار، سردار حاج قاسم سلیمانی رادرماموریتی رسمی (که به دعوت دولت عراق صورت گرفته بود) در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران دردمشق رانیز باید به این سیاهه اضافه کرد.

به‌راستی کسانی که در قبال نقض ساده‌ترین تبصره‌های کنوانسیون وین (در راستای صیانت از نمایندگان سیاسی کشورها) سخت‌ترین بیانیه‌ها را صادر می‌کنند چگونه در برابر صریح‌ترین جرم حقوقی صهیونیست‌ها و آمریکا در قبال این موارد واکنشی نشان نمی‌دهند؟ تاسف‌بارتر این‌که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به جای قرار گرفتن در کسوت متهمان و مجرمانی که باید مشمول مجازات شوند، در مقام مفسر کنوانسیون‌های بین‌المللی در قبال رخداد‌ها و پدیده‌های تروریستی ساخته و پرداخته دست خود ایفای نقش می‌کنند. تحمل این تناقض و تعارض آشکار دیگر از عهده ملت‌های آگاه جهان خارج است. از این‌رو نه‌فقط سکوت اروپایی در قبال اصل موضوع (شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس) غیرقابل توجیه است، بلکه وقاحت آن درقبال نقض صریح‌ترین پیمان‌های بین‌المللی نیزتاسف‌بار و خجالت‌آور است.
 
اروپا؛ شریک جنایات صهیونیست‌ها 
زمانی که از اتحادیه اروپا (خصوصا تروئیکای اروپایی) سخن می‌گوییم، به روایتگری از یک شریک «راهبردی»، «بالفعل» و «همه‌جانبه» صهیونیست‌ها می‌پردازیم. در جریان جنگ غزه و بحران‌سازی‌های مزمن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا، اروپایی‌ها اصلی‌ترین شرکای امنیتی و حتی در مواردی میدانی واشنگتن و تل‌آویو به‌شمار می‌آیند. آیا مواضع وقیحانه لندن، پاریس و برلین در قبال جنگ غزه و کاسبی شرکت‌های تسلیحاتی و امنیتی آنها در بطن جنگ غزه بر کسی پوشیده است؟! فراتر از آن، ظرفیت‌های پایگاه نظامی ــ تروریستی رامشتاین در آلمان وداده‌های اطلاعاتی ارائه‌شده از سوی دولت فرانسه، جملگی در خدمت جلادان صهیونیست جهت بمباران دقیق اماکن غیرنظامی درغزه قرارگرفته است. لابی‌های «سوسیال ــ صهیونیست» و «محافظه‌کار ــ صهیونیست» در اکثر کشور‌های عضو اتحادیه اروپاحدود و ثغور راهبرد‌ها تاکتیک‌ها و حتی گفتار و مواضع مقامات این مجموعه را در قبال جنگ غزه و متعلقات آن تعیین می‌کنند.

اروپاییان فراموش نکنند که نه‌فقط ملت ایران، بلکه سایر ملت‌های منطقه و دنیا هرگز تسلیم آدرس‌های نادرست و وارونه‌ای که از سوی بروکسل (مقراتحادیه اروپا) در قبال تحولات جاری در جنگ غزه مخابره می‌شود، نخواهند شد! جنگ غزه، نقطه آشکارساز آگاهی و تبیین افکار عمومی دنیا نسبت به ماهیت آمریکا و اتحادیه اروپاست. در چنین شرایطی اروپاییان به جای آن‌که ژست بازیگران مستقل ونگران نسبت به تحولات جاری در غرب آسیا را به خود بگیرند، بهتراست نگران عواقب وتبعات سخت حمایت‌های همه‌جانبه خودازتل‌آویووواشنگتن درخلق بحران‌های کنونی منطقه باشند. توان استراتژیک، امنیتی وسیاسی اروپاییان هیچ‌گاه درخدمت ایجادصلح وثبات درغرب آسیابه کار گرفته نشده وبرعکس هر زمان که دشمن صهیونیستی و آمریکا در قبال تحولات منطقه احساس ضعف وناتوانی کنند، ناگهان دیپلمات‌های اروپایی با استناد به کلید‌واژگان ساختگی «صلح» و «ثبات» و باهدف واقعی صیانت ازکالبد نفرت‌انگیز رژیم اشغالگر قدس، وارد معادلات روابط بین‌الملل می‌شوند.

کاسبی اروپایی‌ها از نسل‌کشی غزه 
صورت مسأله مشخص است! افزایش تصاعدی صادرات تسلیحاتی اروپایی‌ها به کشور‌های منطقه غرب آسیا (متعاقب جنگ غزه) و انعقاد صد‌ها قرارداد تسلیحاتی ــ امنیتی کلان و بلندمدت میان آنها و تل‌آویو در طول ماه‌های سپری‌شده از جنگ اخیر غزه نشان می‌دهد، چرا امثال بورل در حال دروغ‌پردازی آشکار و خرید زمان به سود ادامه جنگ و توحش صهیونیست‌ها در نوار غزه هستند. گزارش‌هایی که در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال۲۰۲۳ میلادی و متعاقبا ماه‌های سپری‌شده از سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر شده بیانگر افزایش تصاعدی‌درآمدشرکت‌های تسلیحاتی غرب ازجنگ‌غزه است.

 کودکان بی‌پناه فلسطینی‌باسلاح‌هایی کشته می‌شوندکه منتشرکنندگان غربی بیانیه محکومیت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به رفح، سازنده، انتقال‌دهنده و منتفع سود اقتصادی و تجاری آن هستند! بهتر است مقامات اروپایی یک‌بار برای همیشه نسبت به این گزاره قطعی واقف شوند که هیچ انسان آزاده، آگاه و عاقلی (در هر نقطه‌ای از جهان که قرار داشته باشد)، اروپا را نه فقط طرف دعوای قانونی و حقوقی با صهیونیست‌ها نمی‌داند بلکه بیش از هر زمان دیگری نسبت به وابسته و دست‌آموز بودن این مجموعه در ارتباط با تل‌آویو واقف شده است.

منبع: روزنامه جام جم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.