سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور:

در روزهای آینده شیب تند و صعودی ورود زائران به عراق را خواهیم داشت

وحیدی گفت: جهانی شدن اربعین و وصل آن به قدس با شعار کربلا طریق‌الاقصی تحقق می‌یابد.

«احمد وحیدی» وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین در آیین آغاز مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین سوگواره عبرات که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: اربعین فراهم‌کننده زمینه ظهور است. اربعین جریانی است که در طول تاریخ حیات خود را بازیابی کرد و خداوند به‌عنوان موهبتی به ما عنایت کرد تا به کمک آن، این حرکت را در سراسر گیتی دنبال کنیم.

کربلا امروز راه نجات قدس است

وی اظهار کرد: اربعین معدن فضیلت، انرژی و قدرت است. چرا اربعین مقدمه ظهور است؟ کافی است نگاه کنیم امام زمان (عج) ظهور می‌کنند. اما در زمان ظهور چند ندا می‌دهند، اول می‌فرمایند‌ ای اهل عالم من امام قیام کننده هستم و در دومین ندا می‌فرمایند‌ ای اهل عالم من شمشیر انتقام گیرنده هستم و در ندای سوم می‌فرمایند‌ ای اهل عالم جد من حسین را تشنه کام کشتند و در ندای چهارم می‌فرمایند‌ ای اهل عالم بدانید جد من حسین را برهنه روی خاک افکندند و در پنجمین ندا می‌فرمایند‌ ای اهل عالم بدانید جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند. 

وی ادامه داد: چرا رهبر انقلاب گفتند اربعین جهانی شد، چون فقط اهل تشیع نیستند، چراکه برادران اهل سنت، ارامنه و آشوریان هم هستند و از جا‌های مختلف جهان به اربعین می‌آیند.

رئیس ستاد اربعین بیان کرد: زمان ظهور وقتی حضرت در ندای اول می‌فرمایند من قیام‌کننده هستم و جدشان را معرفی می‌کنند دنیا باید امام حسین (ع) را بشناسند، چون خود را با امام حسین معرفی می‌کنند.

وزیر کشور بیان کرد: چگونه امام حسین (ع) در جهان شناخته می‌شود؟ اربعین این مسئولیت را برعهده گرفته است. پس اینکه از اربعین صحبت می‌کنیم حضور عظیم مردمی هرسال بیشتر از سال قبل گردهم می‌آیند و میثاق ببندند امر عادی نیست، البته کربلا امروز راه نجات قدس هم هست.

وحیدی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) بیش ار چهل سال پیش گفتند راه قدس از کربلا می‌گذرد. شاید ما تصور کردیم امام شعار می‌دهد، اما امروز فهمیدیم این یک حقیقت است.

جهانی شدن اربعین و وصل آن به قدس با شعار کربلا، طریق‌القدس

رئیس ستاد اربعین اظهار کرد: جهانی شدن اربعین و وصل آن به قدس با شعار کربلا، طریق الاقصی که امروز رونمایی شد تحقق می‌یابد و امروز یاوران مردم غزه اربعینی‌ها هستند.

وی گفت: مقاومت یک لحظه از حمایت غزه و قدس کوتاه نیامده و آنها همین اربعینی‌ها هستند. ماجرای اربعین ماجرایی بسیار بزرگ برای تحقق آرمان‌های بشری است.

وزیر کشور بیان کرد: پیام جهانی ظهور، قسط و عدل است و اربعین در راستای عدل و قسط است و این فقط آرمان ما شیعیان نیست، بلکه آزادگان عالم این خواسته را دارند.

وی افزود: تا چند سال پیش که رژیم صدام در عراق حاکم بود رفتن به راهپیمایی اربعین جرم بود، اما امروز به برکت قیام مردم عراق و در اختیار گرفتن سرنوشت خود و بیرون کردن رژیم اشغالگر آمریکا، این بستر فراهم شده است، پس مدیون مردم عراق هستیم. 

رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: از دولت عراق متشکریم که این بستر را فراهم کرد و با طیب‌خاطر همه امکانات خود را به میدان می‌آورند و مدیون خون شهدا هستیم که اگر نبودند معلوم نبود کل منطقه در چه وضعی بود. سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و شهدایی که در سوریه شهید شدند داعش را نابود کردند. آیا داعش علیه امریکا و اسرائیل بود آیا یک تیر به سمت اسرائیل انداختند؟  ترور‌هایی که در ایران اتفاق می‌افتد توسط اینهاست. خون شهدای ایران و عراق حماسه آفرید و داعش را نابود کرد.

اربعین راه نجات بشریت است

وحیدی اظهار کرد: در راس همه رهبر عزیزمان با جملات پرمعنای خود همه را تشویق کردند و گفتند‌ ای کاش من هم جزو کسانی بودم که در راهپیمایی اربعین حضور دارند. اربعین راه نجات بشریت است به همین دلیل دشمن با ما کینه‌توزانه برخورد می‌کند. 

وی تصریح کرد: اربعین طوفانی از حرکت انسان‌هاست، اما در رسانه‌های خارجی چرا منعکس نمی‌شود، چون از آن هراس دارند و نمی‌دانند اربعین یک حرکت ضدظلم و ضداستکبار است و همه انسان‌های آزاده می‌توانند در آن شریک باشند.

رئیس ستاد اربعین تاکید کرد: شعار حب الحسین یجمعنا باعث شد همه انسان‌های آزاده خود را در این مسیر ببینند لذا همه‌کسانی که در این مسیر در میدان هستند باید به خود افتخار کنند.

وزیر کشور با تشکر از موکب‌داران گفت: عراقی‌ها می‌گویند نمی‌دانیم در شهر کربلا به این بزرگی این جمعیت چه‌جوری وارد و چه‌جوری خارج می‌شود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی دائم پیگیر کار بود، حتی جزئیات را پیگیری می‌کرد؛ انشاالله که شرمنده زائران نشویم. آقای پزشکیان اهتمام کرد و یکی از اولین جلسه‌های عمومی خود را با اربعین آغاز کرد و امیدواریم بتوانیم در خدمت مردم باشیم. در روزهای آینده شیب تند و صعودی ورود زائران به عراق را خواهیم داشت.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

برچسب ها: وزارت کشور ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.