سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار حسینی مطرح کرد:

کاهش ۳۹۵ نفری جان‌باختگان در تصادفات سه ماه گذشته

رییس پلیس راهور کشور گفت: در سه ماه گذشته، با اقدامات هماهنگ دستگاه‌های مختلف، تعداد جان‌باختگان تصادفات ۳۹۵ نفر کاهش یافته است.

سردار حسینی رییس پلیس راهور کشور در نشست خبری  با اصحاب رسانه اظهار کرد: آمار دقیق تخلفات معادل ۳۹۵ نفر کاهش داشته که نتیجه اقدامات همه دستگاه‌ها در یک کار هماهنگ است. این مسئله می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد. خوشبختانه در طول این سه ماهه، اقدامات خوبی صورت گرفته است، علیرغم اینکه شاهد افزایش در همه مولفه‌های تأثیرگذار بودیم. تعداد اتفاقاتی که در سطح کشور، چه در معابر شهری و چه در جایگاه‌های مختلف رخ داده، یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم است.

او ادامه داد: با اقدامات مؤثری که در سطح کشور انجام شده، شاهد کاهش معطلی‌ها و صف‌های طولانی بوده‌ایم. قبل از این، معطلی هر فرد در مراکز تعویض پلاک به طور متوسط کمتر از ۳۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است. به زودی شماره‌گذاری غیرحضوری پیاده‌سازی خواهد شد. مدت زمان تعویض پلاک به نصف زمان قبلی کاهش پیدا کرده است. 

سردار حسینی بیان کرد: از بیست و سوم تیرماه، نرخ جدید جریمه‌ها اعمال شده است. میزان اعمال قانون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است. برنامه‌ای در نظر داریم که جریمه‌های رانندگی و تخلفات کاهش یابد. 

او ادامه داد: از ۲۳ فروردین به امروز، ۷.۸ درصد معادل ۳۹۵ نفر کاهش جان‌باختگان را داشته‌ایم. خوشبختانه در طول تیرماه نیز شاهد کاهش تصادفات بوده‌ایم. حدود ۵۸ درصد جریمه‌ها در مناطق شهری و ۴۲ درصد در جاده‌ها اعمال شده است. تعداد کد جریمه‌ها از ۱۹۱ به ۱۸۳ مورد کاهش یافته است. جریمه‌ها تقریباً سه برابر افزایش داشته‌اند و جریمه تخلفات خاص دو برابر شده است. 

سردار حسینی بیان کرد: در طول ایام محرم و صفر، توصیه می‌شود از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده شود. برنامه‌ریزی‌هایی برای حمل و نقل عمومی صورت گرفته است. امیدواریم که با همکاری همه دستگاه‌ها، امسال هم مانند سال گذشته، شاهد برگزاری منظم و بدون مسئله مراسم‌ها باشیم.

او ادامه داد: همه بخش‌ها باید پاسخگوی مسئولیت‌های قانونی و اجتماعی خود باشند. تصادفات و معضلات ناشی از آن کماکان دغدغه‌ای جدی در کشور است. انتظار ما از دولت چهاردهم این است که وزرایی انتخاب شوند که بتوانند نقش کلیدی در ساماندهی شرایط ترافیکی کشور و کاهش تصادفات داشته باشند. وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، بهداشت و کشور نقش اساسی و کلیدی دارند. امیدواریم روند کاهشی تصادفات ادامه یابد و با برنامه‌ریزی مناسب‌تر و کمک همه بخش‌ها، بتوانیم از آهنگ رشد تصادفات جلوگیری کنیم.

خبرنگار: عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.