سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتظار چندساعته مشمولان نظام وظیفه برای درخواست خروج از کشور

مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان از انتظار چندساعته برای درخواست خروج از کشور در سازمان نظام وظیفه گلایه کردند.

«پروفایلم در سامانه سخا مشکل پیدا کرده امروز مراجعه کردم سازمان نظام وظیفه که درخواست خروج از کشور ثبت کنم، نوبت که گرفتم ۱۱۶ نفر در انتظار بودند و فقط دو باجه در حال انجام کار بود.»

این پیام را یکی از مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان امروز ارسال کرد و از ارائه خدمات در سازمان نظام وظیفه برای درخواست خروج از کشور گلایه کرده است.

فرد دیگری هم که روز گذشته برای درخواست خروج از کشور مراجعه کرده بود در پیامش نوشت «دیروز رفتم سازمان نظام وظیفه برای درخواست خروج از کشور، نوبت که گرفتم تعجب کردم آنجا باجه خالی هم زیاد دارد، اما فقط دو باجه فعال هستند یعنی پیش بینی نمی کنن ایام اربعین نظام وظیفه شلوغ می شود!»

هرسال با نزدیک شدن به ایام اربعین میلیون‌ها عاشق اباعبدالله الحسین (ع) به قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین راهی عتبات عالیات می‌شوند.

در بین زائران افرادی هستند که مشمول غیر غایب محسوب می‌شوند که باید برای عزیمت به این سفر معنوی خروج از کشور خود را ثبت کنند تا بتوانند از مرز کشور به سمت عراق خارج شوند.

ثبت خروج از کشور به صورت الکترونیکی قابل انجام است، اما افرادی هستند که مشکلاتی در ثبت درخواست دارند که باید حضوری مراجعه کنند و مرکز مراجعه حضوری در تهران فقط سازمان نظام وظیفه در میدان سپاه تهران است.

با توجه به اینکه سازمان وظیفه عمومی خروج از کشور را برای حضور در راهپیمایی اربعین تسهیل کرده و بدون پرداخت وثیقه امکان پذیر است، سازمان نظام وظیفه در میدان سپاه تهران این روز‌های شلوغ‌تر از همیشه است و از مسئولین این سازمان انتظار می‌رود با افزایش تعداد نیرو مدت زمان انتظار افراد را کاهش دهند تا انتظار چند ساعته در این روز‌های گرم سال باعث اذیت مراجعه کنندگان نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.