سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۴۰۰ اثر در جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی دریافت شد

دبیر کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) از استقبال بالای اصحاب رسانه و خبرنگاران و ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به این رویداد خبر داد.

هادی مرادی؛ دبیر و مسئول کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) با اشاره به تعداد آثار ارسال‌شده به این جشنواره، گفت: با توجه به اینکه «خبرتاک» اولین جشنواره در حوزۀ خبرنگاری اوان کودکی است که در سطح ملی برگزار می‌شود، باید اذعان کرد اصحاب رسانه استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند و این امید می‌دهد که بتوان با استمرار در برگزاری آن، در دوره‌های آینده «خبرتاک» با همگرایی حداکثری و شبکه‌سازی گسترده‌تر اهالی رسانه و خبرنگاران، هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت، گسترده‌تر و عمیق‌تر برگزار شود. 

وی افزود: این استقبال در حالی محقق شد که هنوز تعریف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از اوان کودکی، در جامعه نهادینه نشده است و حتی برخی از نهاد‌های حاکمیتی و مردمی نیز با گفتمان این سازمان به عنوان متولی و مرجع انحصاری حکمرانی این عرصه، آشنایی کامل ندارند. 

مسئول کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) یادآور شد: طبق اساسنامۀ این سازمان، دوره کودکی شامل کودکان گروه سنی بدو تولد تا شش سال تمام است که به دو دورۀ سه ساله (دوره اول کودکی و دوره دوم کودکی) تقسیم می‌شود. 

مرادی در ادامه به آمار آثار دریافت‌‎شده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴۲۰ اثر به جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۳۵۸ اثر توسط هیئت انتخاب، وارد چرخه داوری شد و در نهایت ۱۴۶ اثر به مرحلۀ داوری اولیه رسید. از این تعداد نیز در هر بخش، ۱۵ اثر به مرحلۀ نهایی راه خواهند یافت تا در نهایت در هر بخش ۳ اثر اول توسط هیئت محترم داوران معرفی شوند. 

دبیر کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) به شاخص‌های اصلی داوری اشاره و تصریح کرد: هیئت داوران علاوه بر شاخص‌های فنی اخبار و بررسی ساختاری آثار دریافت‌شده طبق بالاترین استاندارد‌های این حوزه در هر چهار قالب «خبر مکتوب»، «گزارش مکتوب میدانی/ تحلیلی/ تحقیقی»، «یادداشت/ مقاله» و «اینفوگرافی/ عکس‌نوشته»، زیست‌بوم اوان کودکی را نیز مدنظر قرار داده‌اند تا در نهایت اهداف مدنظر مانند معرفی و مرجع‌سازی این سازمان در میان رسانه‌ها، فعالان رسانه‌ای و عموم مردم محقق شود. 

لازم به یادآوری است، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک)، همزمان با اختتامیه سومین گام رویداد «یارستان کودکستان» و ـنمایشگاه دستاورد‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، چهارشنبه؛ هفدهم مردادماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.