سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاجعه در حد المپیک!

گزارشی که می‌خوانید، صدای اعتراض ورزشکاران و مربیانی است که به میزبانی فرانسوی‌ها اعتراض دارند.

بازی‌های المپیک کم‌کم به روز‌های آخر می‌رسد و ورزشکاران کشور‌ها برای رسیدن به مدال در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان تلاش می‌کنند. این در حالی است که از ابتدای بازی‌ها صدای اعتراض و گلایه ورزشکاران نسبت به میزبانی بد فرانسه بلند بود و با رسیدن به روز‌های آخر حالا اعتراضات به اوج رسیده است.

 آنچه مشاهده می‌شود این که فرانسوی‌ها هنوز نتوانسته‌اند آنچه را که وعده داده بودند، عملی کنند و کشور‌های حاضر در پاریس به شدت از کمبود امکانات، غذا و بی‌برنامگی گلایه دارند. میزبانی بدی که ایرانی‌ها را هم شاکی کرد و این تنها بخشی از مشکلات موجود در فرانسه قلمداد می‌شود. گزارشی که می‌خوانید، صدای اعتراض ورزشکاران و مربیانی است که به میزبانی فرانسوی‌ها اعتراض دارند و در این میان ورزشکاران ایرانی هم گواه این بی‌برنامگی‌ها هستند.
 
اعتراض شدید به غذا
پس از آن‌که اعتراض مدیر اجرایی کمیته المپیک بریتانیا جنجالی شد، ورزشکاران دیگر کشور‌ها هم به بد بودن کیفیت غذای دهکده المپیک اذعان کردند. انگلیسی‌ها از تحریم غذا خبر دادند و خام بودن گوشت غذا‌های مختلف باعث تصمیم تند تحریم غذا از سوی چند کشور شد. مساله‌ای که نوشاد عالمیان، ملی‌پوش تنیس روی میز ایران نیز آن را بیان کرد. «شرایط از لحاظ امکانات و غذا افتضاح است. یک شب اصلا غذا نبود و من فقط برنج خالی خوردم! البته اگر اینها را بگویم عنوان خواهند کرد که بهانه است ولی تیم‌های انگلیس و چین تایپه دهکده را به دلیل کمبود غذا ترک کردند.» 
 
هیچ نظافتی وجود ندارد
علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی دراعتراضی تند نسبت به نظافت دهکده المپیک دراین باره گفت: «در موضوع غذا مشکلات بسیاری وجود دارد و تنوع زیادی وجود ندارد. غذا‌های دهکده به گونه‌ای است که برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند! ورزشکاران ما وزن کم کردند و این مساله فقط برای ما نبود. همه کشور‌ها نسبت به این موضوع انتقاد کردند. از موضوع غذا بدتر، نظافت است. بدترین چیز در رستوران دهکده نبود نظافت است. حتی بار‌ها قاشق نشسته به من دادند و ما خودمان آن را در آب جوش گذاشتیم و تمیز کردیم!»
 
قهرمان المپیک در پارک خوابید!
پس از انتشار تصویری مبنی بر خوابیدن توماس چکون، قهرمان شنای المپیک در پارک و صحبت‌های او مبنی بر نبود تهویه در خوابگاه و نقل مکانش به پارک برای استراحت و خوابیدن، رنه باخ، دوچرخه‌سوار ایتالیایی نیز نسبت به تهویه هوای اتاق‌ها اعتراض داشت وبرای استراحت به خیابان نزدیک دهکده اقامتش رفت! مشکلی که ورزشکاران اسپانیایی و ترکیه‌ای و البته جمیل لطف‌ا... نسب، سرمربی تنیس روی میز ایران آن را تایید کردند: «در مورد رفت و آمد هم خیلی مشکل داریم. تهویه ندارد و حدود یک ساعت و ربع که در اتوبوس هستیم، پنجره اتوبوس‌ها را به دلیل امنیتی پلمب کرده‌اند. بازیکنان از شدت گرما حال‌شان بد می‌شود. درباره تهویه اتاق‌ها هم از کولر آبی استفاده می‌کردند که باعث می‌شد هوای اتاق دم کند. با باز کردن پنجره پشه زیاد می‌شد و کلا استراحت کار سختی بود! ما با مشکل آب معدنی هم روبه‌رو بودیم. آب معدنی به سختی پیدا می‌شود و در پاریس دستگاه‌هایی بود که باید از آنجا آب برمی‌داشتیم، و آنها هم اکثرا آب نداشتند! هرچقدر هم اعتراض کردیم، تغییر چندانی صورت نگرفت.» 
 
دزدی در روز روشن!
پس از آن‌که اردوی تیم‌ملی آرژانتین مورد سرقت قرار گرفت، چمدان زیکو، اسطوره فوتبال برزیل نیز به سرقت رفت و تجهیزات دوچرخه‌سواری تیم استرالیا نیز که در ماشین آنها بود، مفقود شد! خاویر ماسکرانو همچنین خبر از سرقت ساعت آلمادا، هافبک آرژانتین داد و گفت: فرانسه امنیت ندارد! حتی وسایل تمرینی تیم مرا هم در روز روشن دزدیده‌اند و صدای اعتراض ما به جایی نمی‌رسد.» پیش از این مناف هاشمی بار‌ها به وضعیت نامناسب دهکده معترض شده بود و وزیر ورزش یونان و فیلیپین نیز در مصاحبه‌ای اعلام کردند که از وضعیت بد دهکده به ستوه آمده‌اند. این درحالی است که اوده کاسترا، وزیر ورزش فرانسه سعی کرد با منحرف کردن افکار عمومی از فاجعه پاریس، همه را به سمت شوق ورزش سوق دهدواعلام کرد: «در حال ارزیابی مشکلات هستیم و رضایت همه ورزشکاران را تضمین خواهیم کرد. این روز‌ها باید سعی کرد بیشتر به ورزش توجه کرد و کمتر از مشکلات گفت»! اما آیا اعتراض‌ها اوضاع را بهتر خواهد کرد؟ تنها چند روز تا پایان رسمی المپیک ۲۰۲۴ باقی مانده است.

منبع: جام جم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
ههه
درغرب بوی کبابی وجود نداره
دارن خر داغ می‌کنند

غربگراها بفهمن
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
عجب
مرتضی
۱۲:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
دهه هشتاد ما از برج ایفل دیدن کردیم طبقات فوقانی پر زباله بود
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
اینجاست که میگن اواز دهل شنیدن از دور خوش است
اینهمه از پاریس تعریف میکردن حالا داد ورزشکارا از نبود امکانات در اومده
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
هیچ جا وطن خود آدم نمیشه
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
اونی که منفی داده چقدر بی وطنه