سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌باش نیرو‌های منابع طبیعی گلستان برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان از آماده باش نیرو‌های یگان حفاظت برای جلوگیری و مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی خبر داد.

عیسی گلبینی‌مفرد گفت: با توجه پیش‌بینی افزایش دمای استان تا آخر هفته، بیش از ۵۰۰ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی و ۴۵ دیدبان آتش به صورت ۲۴ ساعته از عرصه‌های جنگلی و مرتعی منابع طبیعی سرکشی می‌کنند تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی در کمترین زمان آن را مهار کنند.

وی افزود: عرصه‌های منابع طبیعی در شرق گلستان از جمله کلاله، مراوه‌تپه، مینودشت و گالیکش به دلیل وجود درختان سوزنی برگ و وزش باد‌های گرم این روز‌ها بیشتر از سایر نقاط در معرض آتش‌سوزی قرار دارند و تمرکز اصلی نیرو‌ها در این مناطق است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مردم خواست با توجه به افزایش دمای هوا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی پرهیز کنند و در صورت روشن کردن حتما قبل از ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند تا با کوچکترین وزش باد آتش زیر خاکستر شعله نگیرد.

گلبینی یادآور شد: در یک هفته اخیر با حضور به موقع نیرو‌های منابع طبیعی، خسارت جدی به عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان وارد نشد.

اراضی زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۲ میلیون نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است.

بخش قابل توجهی از اراضی جنگلی گلستان، درختان سوزنی برگ دست کاشت هستند که در ماه‌های گرم سال مانند انبار باروت بوده و با کوچک‌ترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شوند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.