سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامالا هریس «رسما» نامزد حزب دموکرات آمریکا شد

کامالا هریس پس از یک دوره رای‌گیری مجازی پنج روزه در حزب دموکرات، به عنوان اولین زن رنگین‌پوست رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا پس از یک دوره رای‌گیری مجازی پنج روزه توسط نمایندگان کنوانسیون ملی حزب دموکرات، به عنوان یک اولین زن رنگین‌پوست رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد و قرار است با رقیبش «دونالد ترامپ» رقابت کند.

 «کامالا هریس» پس از یک رای‌گیری مجازی پنج روزه توسط نمایندگان کنوانسیون حزب دموکرات که دوشنبه شب به پایان رسید، رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شد. نامزدی او اواخر همین ماه در کنوانسیون حزبی در شیگاگو هم بار دیگر به تایید خواهد رسید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد: «درست به محض آنکه بایدن از رقابت‌های انتخاباتی به طور ناگهانی کناره‌گیری کرد، هریس و تیمش به سرعت دست به کار شدند تا حمایت ۱۹۷۶ نماینده حزب را در یک روند رای‌گیری مجازی جلب کنند. کامالا هریس با سرعت بالایی پیشروی کرد و تنها پس از ۳۲ ساعت از اطلاعیه بایدن برای کناره‌گیری، حمایت‌های لازم را برای کسب نامزدی به دست آورد.»

کمیته ملی دموکراتیک آمریکا با بیان اینکه هریس اکنون رسما نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حزب دموکرات است، گفت فراخوان تشریفاتی هم در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ۱۹ اوت در شیکاگو برگزار خواهد شد.

پیشتر «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دلیل عملکرد ضعیفش در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴، هم‌حزبی‌ها و حامیان کارزار مالی‌اش فشار فزاینده‌ای را جهت کناره‌گیری از رقابت‌ها به او اعمال کردند. بایدن که لقب «پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» را به خود اختصاص داده، سرانجام از رقابت‌ها کناره‌گیری و از معاون خود خانم هریس در این خصوص حمایت کرد.

طبق نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس - مرکز تحقیقاتی نورک، پس از خروج بایدن از رقابت‌ها، ۴۶ درصد از آمریکایی از حضور هریس رضایت دارند، درحالیکه تقریبا نیمی دیگر از حضور او در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ چندان راضی نیستند. اما با این حال، دموکرات‌ها می‌گویند آنها از نامزدی کامالا هریس رضایت دارند، زیرا پس از کناره‌گیری بایدن ۸۱ ساله از رقابت‌ها، حزب دموکرات انرژی خوبی به خود گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.