سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت زیرساخت‌های نماز و خدمات سفر برای زائران اربعین در سیستان و بلوچستان

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان از آمادگی مرز‌های استان برای استقبال از زائران اربعین حسینی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های اقامه نماز و خدمات سفر خبر داد.

محمد سنجرانی گفت: با توجه به نزدیکی ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت مرز و استقبال از زائران پاکستانی انجام شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان افزود: این روز‌ها شاهد بازدید و نظارت کارگروه تخصصی استان از نمازخانه ها، مجتمع‌ها و زائرسرا‌ها در مسیر تردد زوار اربعین هستیم که پیش بینی ما امسال ۳۰ موکب در مسیر‌های تردد زوار است که امیدواریم در سال جاری خدمات بهتری به لحاظ کمی و کیفی به زائران پاکستانی که از محل مرز ریمدان و میرجاوه راهی کربلا معلی هستند، داشته باشیم.

 او با بیان اینکه با همت مدیران و مسئولان ستاد اربعین استان زیرساخت‌های جدیدی به این ۲ مرز اضافه شده، تصریح کرد: در سال گذشته با مشکلات و چالش‌هایی مواجه بودیم که امسال درصدد برطرف کردن آنها هستیم و در این میان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و جنوب استان با همیاری دیگر دستگاه‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌ها توانسته اند اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام دهند.

سنجرانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌هایی که در سال گذشته داشتیم گرمای شدید هوا و نبود فضای مناسب برای نماز بود که با پیگیری‌های انجام شده و تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های متولی، یک باب نمازخانه در مرز ریمدان ویک باب کانکس ویژه خواهران و برادران در پارکینگ شماره یک این پایانه مرزی با کیفیت بسیار خوب و با تمام امکانات احداث شده است و توسط امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تقریباً ۴۵ هزار نفر از زائران از مرز ریمدان وارد شدند و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از ۸۰ هزار نفر خواهد بود که با توجه به حجم بالای زائر تجهیزات و امکانات مناسبی از جمله نصب ۳۳۰۰ متر مربع سایه بان ثابت و ۷۰۰ متر مربع سایبان موقت، احداث ۱۲۰۰۰ متر مربع پارکینگ و توسعه سیستم سرمایشی و مه پاش‌ها و احداث نمازخانه برای رفاه حال زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

او در ادامه گفت: شهرستان میرجاوه یکی از محور‌های ورودی و اصلی زوار پاکستانی در استان و کشور است و باید دستگاه‌های اجرایی با همکاری و هماهنگی ستاد اربعین خدمات پیرامون بحث آب شرب، آب وضو، نظافت نمازخانه‌ها و زائرسرا‌ها و مساجد و نمازخانه‌های بین راهی را به نحو شایسته انجام دهند که در این زمینه هماهنگی با ادارات راهداری برای بازدید روزانه از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی انجام شده است

سنجرانی تصریح کرد: تهیه مهر و جامهری، برنامه ریزی برای پخش اذان، تهیه بسته‌های فرهنگی برای توزیع بین زوار اربعین حسینی و هماهنگی‌های لازم با مرکز صدا و سیمای استان در راستای پخش زنده ۱۰ برنامه از محل پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فعالیت‌های جهادی موکب‌های اربعینی در حوزه محرومیت زدایی، کمک‌های مومنانه، فرهنگی، عمرانی و... خوبی در بحث پذیرایی از این عزیزان را در ایام اربعین انجام شده است.

او افزود: با کمک خیرین و مردم همیشه حاضر در صحنه میزبان زائرین پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه در کنار ستاد اربعین هستیم و امیدواریم امسال همچون سال گذشته با همکاری ستاد‌های مردمی بتوانیم خدمت رسانی خوبی در پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان به این عزیزان داشته باشیم.

سنجرانی ادامه داد: یکی از اقداماتی که امسال انجام شده حضور روحانیون مستقر براس اقامه نماز جماعت، پاسخ به سوالات شرعی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مرز ریمدان و میرجاوه و زائرسرای امام رضا علیه السلام است و ان‌شاءالله به یاری خداوند متعال از همه ظرفیت‌های استان برای یک استقبال خوب از زوار حسینی پاکستانی که از مسافت‌های طولانی به مرز‌های استان می‌رسند، استفاده خواهیم کرد.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان سیستان و بلوچستان در پایان با تاکید بر اینکه کارگروه‌هایی باید به صورت تخصصی تشکیل و در حوزه میزبانی در شان زائران برنامه ریزی کنند، افزود: امسال با برنامه ریزی بهتر به دنبال آن هستیم بهترین خدمت رسانی در بعد معنوی و دنیوی را برای زوار پاکستانی اربعین انجام دهیم.

 

برچسب ها: اربعین ، اقامه نماز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.