سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

ورود یک رام قطار ملی جدید به مترو تا پایان سال

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرارداد تهیه بیش از ۷۰۰ دستگاه واگن که از سال ۹۶ خاک می‌خورد، در این دوره فعال شد.

مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز موضوع تشکیل مرکز زنان و خانواده بررسی می‌شود، اظهار کرد: امروز همچنین در خصوص شهر آفتاب و قیمت‌گذاری غرفه‌هایی که دارد، بحث و بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در رابطه با غرفه‌های میادین و بازار‌های میوه و تره بار، نامگذاری معابر و بررسی گزارشات حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار برای سال ۱۴۰۲، از دیگر دستور‌های جلسه امروز به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری جایگاه خدمت‌رسانی و کارمندی را با هم دارد، یادآور شد: خدمت‌رسانی شهرداری همچون سایر دستگاه‌های خدماتی است و برخی بخش‌ها همواره باز است و ساعت ندارد. ممکن است در مسیر خدمت‌رسانی با تغییر ساعت کاری خلل وارد شود. این تصمیمی است که شهرداری برای ساعت کاری گرفته و ما در شورا ساعت را نزدیک به ساعت مدنظر دولت در نظر گرفتیم، چون فضای شورا کارمندی‌ است.

وی با بیان اینکه واگن‌ها باید سفارش داده شود تا ساخته شود، گفت: ساخت واگن زمان می‌برد و چیزی نیست که ما تصمیم بگیریم و ۶ ماه بعد آماده باشد. مسائل مالی، سیاسی و بین‌المللی در این زمینه اهمیت دارد. از سال ۱۳۹۶ قرارداد واگن‌ها خاک می‌خورد و ما در این دوره قرارداد را فعال کردیم.

چمران با اعلام اینکه اگر مشکلی ایجاد نشود تا پایان سال واگن‌های ملی وارد خط خواهند شد که البته در حال حاضر نیز در خط پرند تردد می‌کنند، گفت: ساخت واگن در داخل کشور به صرفه نیست، اما قطعاتی همچون موتور، محرک و دیگر سیستم‌ها در داخل تهیه شده و ساخت واگن ملی می‌تواند آزمایش خوبی باشد. 

وی افزود: به شرط اینکه دولت تعهد خود را انجام دهد و ارقام مورد نظر را بپردازد، تامین واگن عملیاتی خواهد شد. شهرداری این رقم را از بودجه برنداشته و قرض گرفته تا بتواند پیش پرداخت را به نتیجه برساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.