سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ درصد مواد اولیه شیرخشک نوزاد در داخل تولید می‌شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: بنابر آمار ۱۵ درصد مواد اولیه شیرخشک نوزاد در داخل تولید و ۸۵ درصد مابقی وارداتی است که با ایجاد زنجیره تولید امکان تولید در داخل وجود دارد.

هانی تحویل‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ماهانه حدود ۶ میلیون قوطی شیرخشک نیاز داریم که با بازگشت تولید به حالت عادی و فعالیت ۵ کارخانه تولیدکننده شیرخشک، مسئله کمبود جبران می شود.

او با بیان اینکه پتانسیل تولید سالانه ۱۲۳ میلیون قوطی شیرخشک نوزاد را داریم، افزود: بنابر آمار حداکثر مصرف ۸۰ میلیون قوطی شیرخشک در سال است.

تحویل‌زاده ادامه داد: طبق آمار تا ۲ سال گذشته، ۵۰ میلیون قوطی شیرخشک در سال مصرف می شد که پرداخت یارانه با ارز ترجیحی موجب شده تا بخشی از این محصول به آن سوی مرزها قاچاق شود، درحالیکه با اصلاح یارانه همانند دیگر کالاها، دیگر شاهد قاچاق و هدررفت نیستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه ۱۵ درصد مواد اولیه شیرخشک نوزاد در داخل تامین می شود، گفت: ۱۵ درصد شیرخشک بدون چربی از تولید داخل استفاده می شود و مابقی مواد اولیه همچون آب پنیر تصفیه شده و لاکتوز از خارج تامین می شود که با سرمایه گذاری و ایجاد زنجیره تولید آب پنیر اصلاح شده و حذف قیمت گذاری دستوری امکان تامین مواد اولیه در داخل وجود دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.