سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روایت خانواده‌ای اهل غزه که مظهر شجاعت و مظلومیت است

برنامه «از سرگذشت» میزبان خانواده‌ای اهل غزه بود و قصه‌ای اثرگذار از رنج و شجاعت این مردمان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را تحویل مخاطبان داد.

 

ابوالفضل امیدوار منتقد و کارشناس رسانه درباره یکی از قسمت‌های برنامه «از سرگذشت» گفت: برنامه از سرگذشت شبکه نسیم که ویژه‌برنامه این شبکه برای محرم و صفر است و امسال، فصل دوم خود را سپری می‌کند، میزبان خانواده‌ای اهل غزه بود و قصه‌ای اثرگذار از رنج و شجاعت این مردمان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را تحویل مخاطبان داد.

وی ادامه داد: پدر خانواده که در غزه روزنامه‌نگاری خوانده، مدتی بود که در ایران مشغول تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه تهران بوده است که جنگ آغاز می‌شود. در شرایطی که او دیگر تصور می‌کرده شاید تا ابد نتواند همسر و فرزندانش را ببیند و آنها هر لحظه احتمال دارد شهید شوند، همسرش تصمیم می‌گیرد هرطور شده از غزه بیرون بیاید و خود را به شوهرش در ایران برساند. او در حالی که فرزند چهارمشان را باردار بوده، از قصه‌های تلخی که به تبع جنگ بر او خانواده‌شان رفته گفت؛ برای مثال از نانوایی‌ای که ۲دقیقه بعد از نان خریدنشان، مورد اصابت موشک اسرائیل قرار می‌گیرد، از آبگرفتگی چادر اقامتشان در نیمه‌شب و وقتی خواب بوده‌اند، از قطعی اینترنت به واسطه بمباران‌ها و بی‌خبری مطلق از همدیگر یا از شهادت شوهرخواهرش که به یاد او، نام کودک تازه متولدشده‌شان را عبدالرحمان می‌گذارد.

این منتقد عنوان کرد: اینها تنها گوشه‌ای از مصیبت خانواده‌ای اهل غزه است که تنها یکی از خانواده‌های ستمدیده در این جنگ ناجوانمردانه هستند و چه‌بسیار خانواده‌های پرشمار دیگری که فرصت گریختن و نجات از زیر آتش و خون و خاکستر نیافته‌اند تا بتوانند راوی قصه تلخ‌شان باشند؛ خانواده‌هایی که به روایت احمد، دارند شن و ماسه حفر می‌کنند تا به آب برسند. 

وی ادامه داد: خانواده احمد بعد از سختی‌های بسیار که فقط در حرف آسان است، با همکاری مصر در مقطع کوتاهی، بالاخره می‌توانند از غزه خارج شوند و به ایران می‌رسند و اگر بیننده برنامه بوده‌ باشید یا با این گفته‌ها کنجکاو شوید که از سر گذشت را در تلوبیون ببینید، توصیف احمد و همسرش از لحظه دیدار در فرودگاه امام در تهران، فوق‌العاده اثرگذار و شنیدنی‌‌ است.

امیدوار توضیح داد: البته نباید از حرف‌های فرزند خانواده خطاب به هموطنانشان در غزه و فلسطین به سادگی عبور کرد؛ جایی که آنها با گریه‌ای معصومانه، کودکانه و صادقانه، همبازی‌ها و همکلاسی‌هایشان را خطاب قرار دادند و از عزم راسخ برای پیروزی گفتند و از امید به دیدار دوباره در وطن.آنها حالا مهمان همه مردم ایران هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
مظلوم تر از ملت ایران در هیچ کجای جهان وجود ندارد.
و ظالم تر از مسئولین ایران در هیچ کجای جهان وجود ندارد