سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور:

موکب‌های اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ حسینی است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه موکب‌های اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ حسینی است، گفت: موکبداران زمینه حضور نسل جوان را در موکب‌های اربعین برای توسعه و ترویج فرهنگ خدمت به زوار حسینی فراهم کنند.

احمد وحیدی در همایش بزرگ موکبداران و خادمان و جهادگران اربعین حسینی استان ایلام با بیان اینکه اربعین مقدمه و پیشواز ظهور حضرت امام عصر (عج) است، اظهار کرد: امام حسین (ع) همه را برای ورود به مکتب انسان ساز خود دعوت کرده و در این میان اربعین بهترین فرصت برای اتصال به خاندان وحی است.

وی افزود: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا تمام هستی خود و خانواده و یارانش را فدا کرد تا مردم را به مسیر درست خداشناسی و تبعیت از ولایت هدایت و ارشاد کند و امروز نیز سفره برکت و معرفت اربعین سید الشهدا (ع) برای همگان پهن شده است.

وحیدی با اشاره به اینکه دنیا گرفتار جهالت و گمراهی شده است، ادامه داد: اوج این تباهی و ضلالت را می‌توان در زندگی بشر غربی دید چراکه جوانان غربی در سیاهی گرفتار شده‌اند.

وی بیان کرد: مناسک اربعین همه ادیان توحیدی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به خود جلب کرده و با وجود آنکه آیین بزرگ و باشکوه اربعین توسط رسانه‌های غربی سانسور می‌شود، اما به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

وحیدی یادآور شد: اربعین راه و مسیر درست هدایت را برای انسان‌ها روشن کرده است تا همه اقشار و مردم جهان، با تمسک به اربعین امام حسین (ع)، راه درست را بشناسند.

وزیر کشور: موکب‌های اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ حسینی است

وی تاکید کرد: موکبداری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکبداران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و با بصیرت را دور خود جمع کرده است.

وزیر کشور اضافه کرد: موکبداران در کمال کرامت و افتخار خادم زائران اربعین هستند و این ایام بهترین فرصت برای تربیت، تعالی، رشد و نمو برای جوانان و نوجوانان است از این رو از موکبداران انتظار می‌رود زمینه حضور و جذب جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.

برچسب ها: اربعین ، موکب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.