سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

فرانسه ۳ - ۲ آلمان/ روز کامبک‌های تاریخی در والیبال

تیم والیبال فرانسه با وجود شکست در دو ست نخست دیدار مقابل آلمان توانست به بازی برگردد و با شکست حریف خود به نیمه‌نهایی صعود کند.

در ادامه دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم‌های ملی فرانسه و آلمان به مصاف هم رفتند و در نهایت فرانسه بازی دو هیچ باخته را با برد سه بر دو عوض کرد تا روز شگفت انگیز والیبال المپیک تکمیل شود.

ساعتی پس از کامبک باورنکردنی ایتالیا مقابل ژاپن، فرانسه میزبان مقابل آلمان قرار گرفت. فرانسه که قهرمان المپیک توکیو و مدافع عنوان قهرمانی است از همان ابتدا غافلگیر شد و ست نخست را با نتیجه ۲۵- ۱۸ واگذار کرد.

در ست دوم این فرانسوی‌ها بودند که نبض بازی را در دست گرفتند و ۲۴ بر ۲۲ نیز پیش افتادند، اما گئورگی گروزر و یارانش بازگشتی عالی داشتند و این ست را ۲۸ بر ۲۶ از آن خود کردند.

در ست سوم، در حالی که فرانسوی‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و بازی تا امتیاز پانزده مساوی پیش می‌رفت، شاگردان آندره جیانی فاصله را افزایش دادند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شدند و بازی به ست چهارم رفت.

در ست چهارم، فرانسوی‌ها به لطف دفاع‌های عالی و همچنین استفاده از اشتباهات آلمانی‌ها توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شوند تا همه چیز به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم، تیم ملی والیبال فرانسه که از پیروزی در ست‌های سوم و چهارم روحیه گرفته بود، با کمک تماشاگران خود از همان امتیاز اول گوی سبقت را از آلمان ربود و با پیروزی در ست پنجم کامبک خود را تکمیل کرد و همچون دوره قبل راهی نیمه‌نهایی المپیک شد.

به این ترتیب شاگردان جیانی در فرانسه بازی باخته را به سود خود تمام کردند و به عنوان سومین تیم راهی نیمه‌نهایی شدند.

پیش از این تیم‌های لهستان و ایتالیا به ترتیب با پیروزی مقابل اسلوونی و ژاپن به نیمه‌نهایی صعود کردند.

آلمانی‌ها که در یک قدمی نیمه‌نهایی بودند، با این شکست به حسرت پنجاه و دو ساله آنها در رسیدن به جمع چهار تیم افزوده شد و حالا با احتمال خداحافظی گئورگی گروزر، ستاره چهل ساله آنها، شاید حتی رسیدن به المپیک‌های بعدی برای آنها تبدیل به رویا شود.

همچنین تیم ملی والیبال فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی باید رو در روی تیم ملی والیبال ایتالیا قرار بگیرد.

آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی  تیم‌های آمریکا و برزیل به مصاف هم رفته اند تا تکلیف چهارمین تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی مشخص شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.