سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپنی ها اشک ریختند و یاد همبازی قدیمی را زنده کردند

ژاپنی‌ها از باخت به تیم ملی والیبال ایتالیا شوکه شدند و نمی‌توانستند آن را باور کنند.

تیم ملی والیبال ژاپن، در حالی که تا اواخر ست سوم بهترین بازی تاریخ والیبال خود را مقابل ایتالیا انجام داده بود، به سد اعجوبه‌ای به نام سیمونه جیانلی برخورد کرد و با نتیجه سه بر دو شکست خورد و وداعی تلخ با المپیک داشت. سامورایی‌ها  در ست سوم با نتیجه ۲۴ - ۲۱ از ایتالیا پیش بودند و در آستانه سخ بر صفر کردن یکی از مدعیان اصلی قهرمان این دوره از مسابقات بودند، اما ایتالیا نه تنها در این ست بلکه در کل مسابقه کامبک زد و سه بر دو پیروز شد تا آرزو‌های ژاپنی‌ها برای کسب مدال المپیک بر باد رفت و حالا باید چهار سال دیگر برای کسب مدال المپیکی صبر کنند.

اما پس از این باخت برابر ایتالیا که پیروزی کاملاً در دستان ژاپنی‌ها بود، بازیکنان ژاپن از این شکست شوکه شده بودند و بی‌اختیار اشک ناراحتی از چشمانشان جاری شد. ژاپنی‌ها که قبل از شروع المپیک وعده سکو و حتی کسب مدال طلا داده بودند، با این نتیجه نتوانستند به قول خود عمل کنند و این دلیل ناراحتی بیش از حد آنها بود.

همچنین ژاپنی‌ها در این دیدار دست به اقدامی جالب زدند. آنها عکسی از نائوبونو فوجی، پاسور سابق خود که به دلیل سرطان معده حدود دو سال پیش درگذشته بود، روی نیمکت قرار داده بودند تا به این گونه یاد پاسور سابق خود را زنده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.