سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید قاهره و آنکارا بر تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای

وزرای امور خارجه مصر و ترکیه بر ادامه تلاش‌های مشترک برای کاهش تنش در منطقه به دنبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

«بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه این کشور در نشست مطبوعاتی مشترک با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه گفت: قاهره برای تقویت روابط تجاری با ترکیه تلاش می‌کند.

عبدالعاطی افزود: در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه، درباره تحولات جاری و فاجعه بار کنونی در غزه گفتگو کردم.

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد: به همراه ترکیه برای کاهش سطح تنش‌های در منطقه پس از ترور‌های اخیر توسط رژیم صهیونیستی، تلاش خواهیم کرد.

عبدالعاطی همچنین درباره وقوع جنگ فراگیر در منطقه هشدار داد و گفت: پیام ما به دنیا، ضرورت توقف جنگ در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه بدون هر گونه مانعی است.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: با قاهره برای تقویت روابط دوجانبه تلاش می‌کنیم.

فیدان روز گذشته نیز پس از بازدید از بندر العریش در مصر و دروازه گذرگاه مرزی رفح بین این کشور با نوار غزه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اقدام رژیم اشغالگر در بستن گذرگاه مرزی رفح، حمله به کاروان‌های امدادرسانی، به قتل رساندن عوامل امدادرسان، جلوگیری از خروج زخمی‌ها و بیماران از نوار غزه، جلوگیری از توزیع کمک‌های بشردوستانه و فاسد شدن آنها، جنایت علیه بشریت و سرآغاز نسل کشی توسط این رژیم در غزه است.

وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به جهانیان نوشت: دنیا باید به سکوت در برابر بی رحمی‌های رژیم اسرائیل، پایان دهد و حداکثر تلاش هایش را برای رسیدن کمک‌ها به غزه بدون هر گونه مانع یا تواقفی به کار گیرد.

منبع: ایرنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.