سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت بیش از ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه فاز نخست پروژه مترو بیش از ۹۷ درصد پیشرفت دارد، گفت:تنها مشکل برای تست‌های نهایی، تأمین واگن است.

به نقل از شهرداری قم، محمدرضا انگشت‌باف،مدیرعامل سازمان قطار شهری قم  در حاشیه بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان از پروژه فاز دوم خط نخست مترو قم در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تنها مشکل راه‌اندازی فاز نخست مترو تأمین واگن است، اظهار داشت: با عدم به سرانجام رسیدن استقراض واگن از شهر‌های دیگر و فعال شدن قرارداد پوژن چینی، با تأمین پیش‌پرداخت توسط دولت جمهوری اسلامی، امیدواریم طی ۶ تا ۸ ماه آینده واگن‌های وارداتی به پروژه مترو تزریق شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه مترو بیش از ۹۷ درصد پیشرفت دارد، اذعان کرد: برق‌دار کردن فاز نخست کامل انجام‌شده و دو ایستگاه شهید مطهری و کشاورز کاملاً تجهیز شده است و تنها مشکل برای تست‌های نهایی، تأمین واگن است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد: با توجه به مشکلات در تأمین واگن، تکمیل فاز دوم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که اواسط سال گذشته بهینه‌سازی فاز دوم توسط مشاور پروژه انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه بهینه‌سازی، سبک‌سازی ایستگاه‌های مترو و بهینه‌سازی تونل سنتی و… در فاز دوم انجام‌شده است، مطرح کرد: با این اقدام بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در تملک و سبک‌سازی به نفع پروژه شده است.

انگشت‌باف با اشاره به اینکه بعد از انعقاد قرارداد حفاری تونل سنتی، فعالیت‌ها در این بخش از پروژه در سه جبهه کاری در حال انجام است، اضافه کرد: قرارداد سیگنالینگ، انعقاد قرارداد ایستگاه نیکویی به‌زودی و… نیز طبق برنامه زمان‌بندی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بدون تأمین منابع مالی امکان تسریع در اتمام پروژه در زمان مشخص وجود ندارد، افزود: در سال جاری با تأمین ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مشکلی نداریم، ولی برای سال آینده ۵۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا سرعت پیشرفت پروژه تداوم داشته باشد.

برچسب ها: متروی قم ، قطار شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.