سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کشف لوازم یدکی قاچاق تا دستگیری عامل تیراندازی در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف مقدار زیادی لوازم یدکی خارجی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در جهت مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از دپوی کالا‌های خارجی قاچاق در انباری در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن انبار مقدار زیادی لوازم یدکی مربوط به خودرو‌های خارجی از قبیل گیربکس و موتور که قاچاق بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

کشف کفش‌های ۶ میلیارد ریالی قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: ماموران انتظامی سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام ایست و بازرسی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲۹۴ جفت کفش خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق با ۱۰ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری یک نفر سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت‌های خرد در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خرد از محله‌های شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این رابطه ماموران کلانتری مرکزی با انجام اقدامات پلیسی، یک نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

عامل تیراندازی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز گفت: فردی که در شهرستان کوار اقدام به تیراندازی کرده بود با هوشیاری ماموران این فرماندهی دستگیر شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم در شهرستان کوار و متواری شدن عامل تیراندازی به سمت شیراز، لذا رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۸ ولیعصر قرار گرفت.

او افزود: ماموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه عامل تیراندازی شدند و طی هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه فرد ضارب به محض مشاهده ماموران با تیراندازی به صورت هوایی سعی در فرار داشت که دستگیر شد، گفت: در بازرسی از متهم یک قبضه اسلحه گرم و ۲ تیغه خشاب به همراه ۴۵ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

سرهنگ زراعتیان در خصوص طرح برخورد با نگهداری سلاح‌های غیرمجاز، از مردم درخواست کرد در صورت اطلاع از حمل و یا نگهداری سلاح غیرمجاز، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کلاهبرداری مرد ۴۰ ساله با رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی ۴۰ ساله خبر داد که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی، اقدام به خرید طلا و دستگاه ps۴ از شهروندان شیرازی کرده بود.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس، بیان کرد: مردی ۲۸ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد پس از ثبت آگهی فروش یک دستگاه ps۴ در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال، فردی با من تماس گرفت و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درِ منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از گذشت چندین ساعت متوجه واریز نشدن وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم، که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالا‌ی درج شده در سایت آگهی محور به درِ منزل فرد دیگری نیز که قصد فروش طلا از طریق همین سایت را داشته مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آن بوده فرد دیگری را فریب و کالا را تحویل گرفته و محل را ترک کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی او را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، افزود: با بررسی‌هایی که تا کنون صورت‌گرفته، متهم با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از این ۲ شهروند کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

او به هموطنان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

دستگیری سارق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری سارق اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ وکیل آباد قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی کلانتری با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارق ساختمان‌های نیمه کاره در بختگان دستگیر شد

فرمانده انتظامی بختگان گفت: با دستگیری سارق مشاعات و ساختمان‌های نیمه کاره، ۶ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بختگان بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مشاعات و ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تلاش شبانه روزی موفق شدند در این خصوص سارق و یک نفر مالخر را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی آنان را دستگیر کنند و به مقر انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه سارق در بازجویی تخصصی به ۶ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: هر ۲ متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در قادرآباد

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری ۴ نفر از عاملان نزاع و درگیری که موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: به دنبال تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه تعدادی جوان در شهر اقدام به درگیری و مزاحمت برای اهالی محل کرده‌اند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در این خصوص ۴ نفر که موجب سلب آسایش عمومی و ایجاد ترس و وحشت بین شهروندان شده بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

احشام قاچاق به مرز نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۱۵ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، به یک دستگاه وانت نیسان هنگام عبور در محور این شهرستان مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۵ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در اوز

فرمانده انتظامی اوز گفت: ماموران پلیس، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کردند و سارق نیز دستگیر شد.

سرهنگ حسین محمدی فرمانده انتظامی اوز بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و با رعایت نکات ایمنی و حقوق شهروندی آن را متوقف کردند.

او افزود: با استعلام به عمل آمده توسط عوامل گشت مشخص شد این موتورسیکلت، سابقه سرقت از شهرستان لامرد را دارد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه متهم به بزه ارتکابی خود معترف شد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.