سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

اجرای طرح آبرسانی به مجموعه فرهنگی ارگ کریم خانی شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: مجموعه ارگ کریم خانی شیراز دارای فضای سبز گسترده‌ای است و در حال حاضر اجرای طرح آبرسانی به این مجموعه فرهنگی آغاز شده است.

 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه ارگ کریم خانی در شیراز و یکی از بنا‌های ارزشمند و مهم دوره زندیه در شیراز است، اظهار کرد: این بنای ملی دارای فضای سبز گسترده‌ای است و تامین آب مورد نیاز مجموعه در دستور کار قرار گرفت چرا که طی سال‌های اخیر شاهد خشک شدن چاه قدیمی در این مجموعه تاریخی بودیم.

 او گفت: در حال حاضر طرح انتقال آب از بیرون محوطه به این مجموعه تاریخی با مشارکت و حمایت شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز آغاز شده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: لوله‌های آب از قسمت زیرین دیوار شرقی بنا درست در حفره‌ای که حدود ۲۵ سال قبل جهت عبور لوله‌های فاضلاب وجود داشته وارد مجموعه می‌شود و هیچ دخل و تصرفی هم در بنا رخ نمی‌دهد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین یادآور شد: طرح آبرسانی به درون ارگ کریم خانی به علت خشک شدن چاه آب در این مجموعه است و لوله گذاری‌ها برای آبدهی فضای سبز موجود در حیات مرکزی ارگ کریم خانی است.

ارگ کریم خانی یکی از مشهورترین و شاخص‌ترین بنا‌های ملی در شیراز است. این بنای باشکوه که در مرکز شهر شیراز قرار دارد، از آثار دوره زندیه است که توسط کریم خان زند معروف به وکیل الرعایا ساخته شده است.

 این ارگ محل حکومت و زندگی کریم خان بوده و به همین علت به ارگ کریم خانی معروف است. ارگ کریم خان در سال ۱۳۵۱ در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.