سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام نرخ برداشت مکانیزه برنج در گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان تعرفه جدید برداشت مکانیزه برنج سال زراعی ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام تعرفه جدید برداشت مکانیزه برنج در سال زراعی کنونی از کمباین‌داران خواست تا نرخ‌ها را رعایت کنند. 

او گفت: برداشت مکانیزه برنج با درو یا دروگر خودکششی یا هد دروگر به ازای هر هکتار ۲۶ میلیون ریال و برداشت با کمباین مخصوص برنج به ازای هر ۲۰ گونی شلتوک استحصالی یگ گونی به عنوان دستمزد در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان افزود: برداشت محصول نیمه ورس با کمباین مخصوص برنج به ازای هر ۱۸ گونی شلتوک استحصالی یگ گونی به عنوان دستمزد و برداشت محصول کاملا خوابیده با کمباین برنج به ازای هر ۱۶ گونی شلتوک استحصالی یگ گونی به عنوان دستمزد تعیین شده است.

به گفته محمدی، تعرفه برای خرمن کوبی با خرمن کوب‌های پشت تراکتوری به ازای هر ۲۵ گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد و برای بسته‌بندی کاه و کلش با بیلر ۱۲۰ هزار ریال برای هر بسته به ابعاد متعارف به طول ۸۰ به وزن ۲۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: نرخ‌های تعیین شده برای انجام کار با شرایط متعارف بوده و در شرایط غیرمتعارف هرگونه توافقی که بین کشاورز و صاحب دستگاه کمباین انجام شود به شرط انجام به موقع کار بدون مانع بوده و در صورت بروز اختلاف تعرفه اعلام شده ملاک است.

بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ تراکتور، ۹ هزار ماشین نشا و ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین در گیلان فعال است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.