سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله موحدی کرمانی:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رگ حیاتی انقلاب است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رگ حیاتی انقلاب است، گفت: برنامه‌های این شورا می‌تواند اثرات بسیار موثری داشته باشد.

حجت الاسلام موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دیدار با آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت سالگرد تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شد اظهار داشت: نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) تشکیل شد و جناب‌عالی نیز از زمره اعضای اصلی این نهاد انقلابی در ابتدای تاسیس بوده‌اید.

حجت الاسلام موسی‌پور در ابتدا گزارشی از وظایف و اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارائه و تصریح کرد: این مجموعه یک نهاد فرابخشی است به این معنا که مجموعه‌ای از دستگاه‌های حاکمیتی و تشکل‌های مردمی عضو این نهاد هستند. ۲۴ دستگاه دولتی و تعداد زیادی از تشکل‌های مردمی به صورت سازمان یافته عضو این نهاد هستند و با حضور در جلسات و نشست‌های تخصصی مختلف در طول سال با این نهاد در ارتباط بوده و تعامل دارند.

وی در خصوص وظایف اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: طبق قانون، این نهاد وظیفه خطیرسیاست گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر مناسبت‌های مختلف و برگزاری مناسبت‌های ملی و انقلابی در سطح کشور را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه این دیدار، مأموریت‌هایی که این شورا برعهده دارد را تشریح کرد و گفت: متولی بخشی از این برنامه‌ها، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و بخش‌های دیگر، توسط دستگاهها، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف در سراسر کشور برنامه ریزی و اجرایی می‌شود که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نقش هماهنگ کننده، هدایت و نظارت دارد.

حجت الاسلام موسی پور ضمن اشاره به فعالیت‌های جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از تصدی مسئولیت اداره این نهاد توسط وی، افزود: بزرگداشت شکوهمند ایام و مناسبت‌های مذهبی در سال‌های اخیر بیش از پیش احیا شده که با هدف ترویج فرهنگ دینی و پیوند مردم با ارزش‌های معنوی و حفظ وحدت میان گروه‌های مختلف مردمی با برنامه‌های تبیینی و فرهنگی محتلف در سراسر کشور همراه است و فرصت مغتنم و عظیمی برای حفظ اتحاد و ترویج ارزش‌های معنوی و اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص وظایف این شورا در برگزاری اجتماعات مردمی و نمایش قدرت مردمی نظام جمهوری اسلامی گفت: در رویداد‌های غیرمرقبه‌ای که در جهان اسلامی رخ می‌دهد و موضوعاتی مانند حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حمله رژیم سفاک صهیونیستی به غزه، اولین واکنش مردمی و سراسری در ایران به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در قالب راهپیمایی‌های متعدد و عظیم اتفاق افتاد و به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند 'شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لحظه شناس است'، این لحظه شناسی خود را نشان داد و از مصادیق آن همین اجتماعات پروشور در حمایت مردم ایران از مردم یمن ومظلومان غزه و فلسطین و محکومیت اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور افزود: پس از حمله رژیم سفاک صهیونیستی به غزه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجتماعات و راهپیمایی‌های زیادی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنان در سراسر کشور و بسیاری از شهر‌ها و روستا‌ها برگزار کرد و جمعه‌های هر هفته راهپیمایی مردمی تحت عنوان جمعه‌های خشم پس از نماز جمعه برپا می‌شود.

در ادامه این دیدار آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه وظیفه خطیر و عظیمی بر عهده شورای هماهنگی نبلیغات اسلامی گفت: وظیفه این نهاد هم وزین و هم ارزشمند است. با یاری خداوند تاکنون این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیات قرآن در ضرورت حفظ و یادآوری ایام الله گفت: اگر بخواهیم از تاریکی به سوی نور حرکت کنیم مسیر آن تذکر و یادآوری ایام الله است.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: توجه به ایام الله آنقدر مهم است که اگر جامعه به ایام الله همواره ارج بنهد از ظلمت خارج شده و وارد نور می‌شود و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به انتخاب شایسته حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور به عنوان نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رگ حیاتی انقلاب است و برنامه‌های این شورا در طول سال می‌تواند اثرات بسیار موثری در مردم و جامعه داشته باشد و با روشنگری و تبیین، ضد انقلاب را مأیوس و ناامید کند چرا که در هر کدام از ایام الله درس‎ها و عبرت‎های زیادی نهفته است که می‌‎تواند موجب تبیین و روشنگری شود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فهرستی از ایام الله انقلاب اسلامی گفت: هر یک از مراسمی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی آن است یادآوری یک درس بزرگ است. یوم الله ۱۲ فروردین روز نجات ملت ایران از ذلت و شقاوت دنیا و آخرت و استقرار نظامی ارزشمند است که بیان کردن برکات و خیرات آن روز‌ها و بلکه ماه‌ها طول خواهد کشید و این تنها یکی از مناسیت‌ها و ایام الله است.

وی یادآور شد: ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز یادآور قدرشناشی مردم از نهضت امام راحل و پاسداشت قیامی است که باعث پیروزی انقلاب شد و سایر مناسبت‌های ملی و انقلابی نیز گرامیداشت حوادث بزرگ و تجلیل شهدای گرانقدری است که با خون ارزنده و پاک خود انقلاب اسلامی را سربلند کردند و سرمایه این کشور و انقلاب هستند و امروز نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارزش این شهادت‌ها و ایستادگی و ایثار را برای مردم بازگو و تبیین می‌کند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و سرشار از درس‌های بزرگ و یادآور استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران است که موجب شناخت دشمن و حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی و تقویت پایه‌های نظام و قدرت مردمی نظام اسلامی می‌شود و آثار و برکات و بشارت‌های زیادی برای دنیا و آخرت شما خواهد شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اهمیت همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های تبلیغی و رسانه‌های جمعی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امیدوارم خداوند به ما نیز توفیق دهد که گامی در جهت پیشبرد اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.