سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام خبر داد

نفوذ توده هوای گرم به ایلام

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: نفود توده هوای گرم از امروز تا اوایل هفته آینده موجب افزایش دمای هوا در استان می‌شود.

احسان احمدی نژاد اظهار کرد: موج گرما از امروز تا یکشنبه هفته آینده بر جو استان حاکم می‌شود و دمای هوا به تدریج یک تا سه درجه افزایش می‌یابد.

وی افزود: اوج گرما برای روز‌های پنجشنبه و جمعه خواهد بود که در نقاط سردسیر، دما به ۴۰ درجه سانتیگراد و در نواحی گرمسیر هم به ۵۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

احمدی نژاد با بیان اینکه برای این توده هوای گرم هشدار سطح زرد صادر شده است، ادامه داد: با توجه به گرمای هوا مردم نسبت به مدیریت مصرف انرژی (برق و آب) و خطر گرمازدگی هوشیار باشند.

وی یادآور شد: تداوم موج گرما افزایش مصرف انرژی، گرمازدگی افراد و احتمال بروز آتش سوزی در اراضی طبیعی و زراعی را در پی خواهد داشت که در این راستا باید تمهیدات لازم توسط شهروندان و مسئولان اندیشیده شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام توصیه کرد: در مدت استقرار موج گرما عموم مردم به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و زنان باردار در ساعات اوج گرما از حضور در فضا‌های باز خودداری کنند و ورزشکاران و کارگران از فعالیت شدید بدنی در آفتاب بپرهیزند.

احمدی نژاد تاکید کرد: گرمای هوا شرایط را برای بروز آتش سوزی در اراضی مرتعی و کشاورزی افزایش می‌دهد و مردم در صورت حضور در طبیعت از روشن کردن آتش اجتناب ورزند.

برچسب ها: دمای هوا ، گرما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.