سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی یک هزار راس دام سنگین بر علیه بیماری تب مالت در هفتکل

رئیس اداره دامپزشکی هفتکل، از اتمام واکسیناسیون دام‌های سنگین شهرستان علیه بیماری تب مالت خبر داد.

امید ممبینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هفتکل گفت: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته طرح واکسیناسیون بروسلوز در دام سنگین از ابتدای سالجاری در سطح واحد‌های اپیدمیولوژیک شهرستان هفتکل آغاز گردید.

او می‌گوید: جهت پیشگیری و بروز از بیماری بروسلوز در جمعیت دام سنگین این شهرستان در سالجاری بیش از یک هزار راس دام سنگین در روستا‌ها و دامداری‌های شهرستان هفتکل جهت پیشگیری از بیماری بروسلوز تحت پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

ممبینی در خصوص واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت دام سنگین شهرستان عنوان نمود: پوشش واکسیناسیون بصورت ۱۰۰ درصد در تمامی واحد‌های تحت پوشش صورت پذیرفت.

رئیس اداره دامپزشکی هفتکل افزود: پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز در حیوانات از طریق واکسینه نمودن دام‌ها و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و شناسایی و حذف دام‌های آلوده انجام می‌شود.

 ممبینی در پایان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال بیماری بروسلوز در جمعیت انسانی تماس انسان با دام آلوده و مصرف فرآورده‌های خام دامی خصوصاً لبنیات خام می‌باشد که مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری بروسلوز در انسان خودداری از مصرف شیر و سایر لبنیات غیر پاستوریزه می‌باشد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.