سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش دانشجویان براساس نیاز صنایع، در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف

رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی شریف گفت: جهاد صنعتی شریف هم باید کار‌های جهادی داشته باشد هم در سطح بالا کار‌های فناورانه خوبی انجام دهد.

محسن مردانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعت شریف، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تأسیس این نهاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد: بعد از مدت کوتاهی از تاسیس جهاد دانشگاهی، جنگ تحمیلی به ایران تحمیل شد، به همین دلیل عمده خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه دفاعی بوده است. جهاد بعد از خدمات ارزنده در حوزه دفاعی، روی حوزه های خودرو، نفت، آب، آبیاری و ... تمرکز می‌کند.

او ادامه داد: در دولت های مختلف با توجه به رویکردها، تغییر ماموریت هایی داشتیم و سعی کردیم خودمان خدمات فناورانه به کشور ارائه دهیم.

مردانی با بیان اینکه جهاد صنعتی شریف هم باید کارهای جهادی داشته باشد هم در سطح بالا کارهای فناورانه خوبی انجام دهد، گفت: سال گذشته ماموریتی تعریف کردیم که مدیریت زیست بوم نوآوری در فناوری های نوین راهبردی و آینده نگر منتخب بود.

رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی شریف اضافه کرد: یکی از پروژه هایی که سال گذشته انجام دادیم و اخیرا به بهره برداری رسیده، توسعه فناوری ارتباطات خودروهای متصل بوده است. این فناوری از سال ۹۰ در مجموعه شروع شده و یک خط پایلوت بین تهران، قزوین، رشت آغاز و روی دویست خودرو اتصال برقرار کردیم. این طرح در سال ۹۳ موفق شد جایزه خوارزمی را کسب کند.

او اعلام کرد: دبیرخانه ای برای مطالعه ناباروری و تاثیر تشعشعات روی باروری در این جهاد تشکیل شده است. یکی از ماموریت های جهاد صنعتی شریف، بررسی تاثیر امواج الکترومغناطیسی روی ناباروری است؛ این دبیرخانه زیر نظر سازمان پدافند غیرعامل ایجاد شده است.

مردانی با اشاره به مصرف مقدار زیادی اسید در فولاد سازی،‌ گفت: یکی از پروژه هایی که در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف پیش می‌رود تصفیه اسیدی در صنعت فولاد است که در یکی از صنایع فولاد اجرایی شده است.

او با تاکید بر اینکه قرار است با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دو هزارو ۵۰۰ مترمربع را به شرکت‌های دانش بنیان حوزه خودرو، نفت، آب و ... اختصاص دهیم تا فناوران در یک مجموعه با هم‌افزایی بهتری فعالیت کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با بیان اینکه برند آموزشی به سمت اشتغال آفرینی در این جهاد سوق داده شده است، ادامه داد: از اواخر سال گذشته ارتباط با مشتری در جهاد شریف ایجاد شده که فارغ‌التحصیلان بتوانند مهارت مرتبط با صنعتی را فراگیرند و جذب همان سازمان شوند.

او گفت: با نهادهایی که جذب نیروی زیاد دارند در ارتباط هستیم و منطبق با نیازهای آن‌ها دوره ها را برگزار می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.