سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صباح زنگنه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پاسخ ایران به اسرائیل طبق قوانین بین‌المللی مجاز است/ رژیم صهیونیستی باید تاوان نقض حاکمیت جمهوری اسلامی را بپردازد

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: هر اقدامی که ایران در پاسخ به اسرائیل انجام دهد از نظر قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل مجاز خواهد بود.

صباح زنگنه کارشناس مسائل غرب آسیا و نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مسئولان و متخصصان امنیتی و شورای عالی امنیت ملی درباره زمان و شیوه پاسخ به رژیم صهیونیستی تصمیم خواهند گرفت، چرا که اسرائیل حاکمیت ایران را مورد تعرض قرار داده و ما نمی‌توانیم در برابر این نقض حاکمیت سکوت کنیم، لذا انتقام ما باید به گونه ای باشد که لطمات جدی به اهداف، برنامه ریزی ها و پیکره این رژیم وارد کرده و موقعیت آن را در منطقه و جهان تخریب کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از حمایت آمریکا برخوردار است و این کشور باید درک کند که منافع اسرائیل نباید به مردم کشور خودش لطمه وارد کند، لذا مذاکرات و فشار مراکز اندیشه ورزی و تصمیم گیری نقش بسزایی در این زمینه خواهد داشت.

زنگنه تصریح کرد: اسرائیل از نظر مالی متکی به محیط پیرامونی خود است و اگر تبادلات اقتصادی از طریق برخی کشورهای منطقه به این رژیم قطع شود صهیونیستها ضربه سنگینی می‌خورند و توان آن فلج خواهد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: شکایت و طرح جنایات رژیم صهیونیستی توسط ایران و دیگر کشورهای اسلامی در سازمان ملل متحد نقش بسزایی در تضعیف این رژیم دارد از طرفی اسرائیل در در چند وقت اخیر اقدامات متعددی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده و در آخرین گام نیز میهمان کشور ما را ترور کرد لذا هر اقدامی که ایران در پاسخ به اسرائیل انجام دهد از نظر قوانین بین المللی مجاز خواهد بود و طبق منشور سازمان ملل ما حق دفاع مشروع از خود را دارا هستیم.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: ما اقدامات متنوعی را می‌توانیم در راستای تضعیف رژیم صهیونیستی به کار بگیریم که از جمله آنها می‌توان به اقدامات سیاسی، اقتصادی، سایبری، فناوری و در نهایت نظامی اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
در جنگ نقل و نبات پخش نمی کنند باید حساب شده باشد. تصمیم گیری در مورد هر حمله ای پیروزمندانه ابتدا باید به چگونگی نگهداری پیروزی بعد از حمله فکر کرد.
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
آفرین درسته قوانین بین المللی... پرونده جنگ فلسطین و اسرائیل باید طبق قوانین بین المللی و با حمایت برادران عرب حل کرد دیگه نوکران و کنیزکانی در راستای حمایت از آمریکا و روسیه در منطقه وجود نداشته باشد ابرقدرتها جاده صاف کن میخواهند تا آسیا و آفریقا را بدوشند و عقب مانده کنند بجز چین و ژاپن و غیره...
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
ب ما ربطی نداره فلسطین انتقام بگیره
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
دمت گرم نکته همینجاست
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار است
۱۰:۲۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار است