سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم سازی بیش از ۳۵۰ کیلوگرم عرقیات در فارس

با تلاش بازرسان بهداشت محیط، بیش از ۳۵۰ کیلوگرم عرقیات تاریخ گذشته در استان فارس جمع آوری و معدوم شد.

در بازدید‌های کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط از واحد‌های صنفی، بیش از ۳۵۰ کیلوگرم عرقیات تاریخ گذشته در استان فارس جمع آوری و معدوم شد.

معدوم سازی بیش از ۳۰۵ کیلوگرم انواع عرقیات تاریخ گذشته در مرودشت

بیش از ۳۰۵ کیلوگرم انواع عرقیات تاریخ گذشته و فاسد در مرودشت جمع آوری و معدوم شد.

حمید کرمی سرپرست واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اظهار کرد: با تلاش بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مرودشت، بیش از ۳۰۵ کیلوگرم انواع عرقیات تاریخ گذشته و فاسد در مرودشت از سوی بازرسان بهداشت محیط توقیف و معدوم شد.

او از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در سطح شهرستان، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند. 

او اضافه کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه http://fdacrm.ir از اصالت بهداشتی محصولات آگاه شوند.

معدوم کردن ۵۰ لیتر انواع عرقیات گیاهی تاریخ گذشته در فراشبند

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت فراشبند، از کشف ۵۰ لیتر انواع عرقیات گیاهی تاریخ گذشته از یک عطاری در این شهرستان، خبر داد.

زهرا کریم پور کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت فراشبند، اظهار کرد: در قالب بازدید‌های مشترک کارشناسان بهداشت محیط از عطاری‌های سطح شهرستان، ۵۰ لیتر انواع عرقیات گیاهی تاریخ گذشته از یک عطاری کشف، جمع آوری و معدوم شد.

او افزود: این عرقیات شامل عرق گردو، عرق دارچین و انواع عرقیات بوده است که به علت انقضای تاریخ مصرف، از سطح عرضه جمع آوری شده است.

این کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه همه مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی تولید شده در داخل کشور باید دارای بسته بندی مناسب باشند، اضافه کرد: لازم است شهروندان در هنگام خرید، علاوه بر کنترل پروانه ساخت یا شناسه نظارت، به تاریخ تولید و انقضا نیز توجه و در صورت منقضی شدن و ناخوانا یا مخدوش بودن تاریخ، از خرید آن محصول خودداری کنند.

کریم پور، در زمینه شرایط نگهداری عرقیات گیاهی، گفت: عرقیات نباید در مقابل نور خورشید نگهداری شود، زیرا عطر و خاصیت خود را از دست می‌دهند؛ عرقیات باید در ظروفی که درِ آن‌ها پرس شده، نگهداری شوند.

او افزود: بهترین مکان برای نگهداری عرقیات، مکان‌هایی هستند که جریان هوا در حال چرخش بوده و خنک باشد و هر گونه تغییر در عطر، طعم و رنگ عرقیات نشان دهنده کیفیت پایین و غیرقابل مصرف شدن آن است؛ عرقیات به طور معمول یک تا ۲ سال (بر حسب درج تاریخ تولید و انقضا) تاریخ مصرف دارند.

او با اشاره به حضور فعال کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در شهرستان فراشبند، یادآور شد: سامانه ۱۹۰ فوریت‌های سلامت محیط و کار به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایت‌های مردمی است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با این سامانه، تماس بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.