سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین سامانه راداری بومی در منطقه جنوب غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز عملیات نصب دکل آنتن رادار در منطقه جنوب غرب کشور خبر داد.

محمد حبیب‌الهی مدیرکل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  با بیان اینکه  نخستین سامانه راداری بومی که به همت متخصصان  داخلی ساخته شده است به زودی به بهره برداری می رسد گفت: پیش‌بینی می‌شود، عملیات نصب دکل آنتن رادار فرودگاه  با تلاش همکاران متخصص در شرکت فرودگاه‌ها تا اواخر مرداد ماه امسال به پایان برسد.

وی با اشاره به اهمیت نصب این دکل در فرودگاه جنوب غرب کشور گفت: همزمان با احداث ابنیه و اماکن مورد نیاز سایت راداری این فرودگاه، عملیات ساخت و نصب دکل این آنتن راداری نیز توسط متخصصان شرکت فرودگاه‌ها آغاز شد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها  با بیان اینکه فرآیند‌های مطالعاتی و بررسی فنی و عملیاتی پوشش راداری یادشده و جانمایی این سایت با هدف ارتقای پوشش نظارتی و ناوبری هوایی ایمن در این منطقه آغاز شده است گفت:  طراحی، ساخت و نصب دکل آنتن فرودگاه آبادان به ارتفاع ۱۸ متر، بخشی از اقدامات آماده‌سازی این سایت راداری در منطقه جنوب غربی کشور است.

حبیب‌الهی تاکید کرد: نخستین سامانه راداری M - SSR تولید بومی، حاصل همکاری و مشارکت متخصصان الکترونیک هواپیمایی (ATSEP) و دانشگاه صنعتی اصفهان است که پس از انجام آزمون‌های فنی و تخصصی به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.