سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور موفق ایران در نمایشگاه گردشگری اسلامی مالزی

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی بر توسعه و تقویت روابط گردشگری اسلامی ایران و کوالالامپور تأکید کرد.

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی رایزنی‌ها معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی کشور و معرفی فرهنگ و تمدن غنی و گرانسنگ ایران اسلامی است، گفت: معرفی و شناخت فرهنگی دو کشور یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه صنعت گردشگری محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به توسعه و تقویت گردشگری فرهنگی در سراسر جهان، گفت: امروز در بخش سرمایه گذاری گردشگری و جذب توریسم کشور‌ها می‌توانند رشد قابل توجهی در بخش اقتصادی داشته باشند.
 
ارزانی، با اشاره به حضور رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه گردشگری مالزی، گفت: در این نمایشگاه بخشی از ظرفیت‌های گردشگری کشورمان خصوصاً گردشگری اسلامی برای مخاطبان عنوان شد و خوشبختانه استقبال بی نظیری از غرفه ایران صورت گرفت. 
 
وی اضافه کرد: اهدای اقلام تبلیغاتی، کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران بحث گفتگو در خصوص تنوع اقلیم فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی از جمله برنامه‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه گردشگری اسلامی مالزی بود.
 
رایزن فرهنگی کشورمان، با بیان اینکه بیش از ۴۰ شرکت گردشگری برتر مالزی در این نمایشگاه حضور داشتند، گفت: تاکید بر برگزاری تور‌های ویژه اسلامی بصورت ترکیبی (ایران – ترکیه – عربستان) برای مسافران به این صورت که در یکی از مسیر‌های رفت و برگشت؛ ایران را به عنوان مقصد اول یا دوم انتخاب کنند از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده بود.
 
وی با تأکید بر کارآمدن کردن ظرفیت‌های زیرساختی حوزه گردشگری، ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش گردشگری مذهبی و زیارتی وجود دارد، به طوری که حجاج مالزیایی می‌توانند در مسیر سفر خود به کشور عربستان و همچنین هنگام بازگشت، از ایران دیدن کنند. 

ارزانی، با ابراز امیدواری از توسعه روابط گردشگری ایران و مالزی، اضافه کرد: گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه گردشگری، میراث غنی فرهنگی - تاریخی ایران و پتانسیل منحصر بفرد آب و هوایی آن بستر خوبی برای جذب توریسم از کشور‌های مختلف دنیاست.
 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های جذب گردشگر برگزاری تور‌های علمی و مذهبی است که این تور‌ها نیز ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مالزی برای بهره برداری از فضا‌های علمی و آکادمیک ایران در حال برنامه ریزی است.

ارزانی در پایان گفت: معرفی شعرا، اندیشمندان، اصحاب فرهنگ، سینمای ایران، انیمیشن، دانشگاه ها، حوزه علمیه قم، اتاق‌های فکر، ظرفیت عظیم علمی، هنری و فرهنگی ایران اسلامی از دیگر ظرفیت‌های ایران است که ضمن معرفی آنها، برای جذب گردشگر در این حوزه‌ها تلاش می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.