سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار:

بزرگترین تهدید زیستی جاری در راسک هجوم پشه ناقل حامل بیماری آئدس است

فرماندار راسک گفت: مهمترین و بزرگترین تهدید زیستی جاری در این شهرستان مرزی با تردد‌های مختلف از دو سوی مرز ایران و پاکستان هجوم پشه ناقل حامل بیماری آئدس است و بدین منظور تمامی دستگاه‌های اجرایی پای کار بوده و نشست اضطراری قرارگاه پدافند زیستی نیز تشکیل شده است.

سلیم کدخدا اظهار کرد: اهتمام و مشارکت همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی عضو قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی راجع به تهدید آئدس و شیوه‌های پیشگیرانه و مقابله با آن ضروری است.

وی همچنین به ضرورت تشکیل کمیته‌های ششگانه زیر مجموعه قرارگاه از سوی شبکه بهداشت و درمان راسک با استفاده از همه ظرفیت‌های کارشناسی و اداری شهرستان تأکید کرد و افزود: هر دستگاه عضو، یک کارشناس مامور در زمینه پیگیری تهدیدات بیماری، ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات کارشناسی اعضای قرارگاه در حوزه‌های پیشگیری و مقابله با تهدید هجوم پشه آئدس معرفی کند.

فرماندار راسک همچنین بر تولید و انتشار محتوای آموزشی در فضای مجازی و تهیه محتوای کاربردی آموزشی برای ارائه در کارگاه‌های آموزشی، تشدید مراقبت‌ها و تمهیدات کنترل در مبادی مرزی، تمرکز اطلاع رسانی‌ها مردمی در جدار مرز مشترک با کشور پاکستان تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش محوری و مهم شهرداران و دهیاران سطح شهرستان و دستگاه های اداری، گفت: اقدام شهرداری‌های شهرستان و دهیاران روستاهای بزرگ و پرجمعیت برای تخلیه لاستیک‌های مستعمل و معدوم سازی آن و اقدام مشابه دستگاه‌های دارای نقلیه برای جلوگیری از انباشت لاستیک‌های مستهلک در محیط های تابعه مورد توجه قرار گیرد.

کدخدا تاکید کرد: شهرداران پاکسازی اماکن عمومی و جمع آوری پسماند شهری و پاکسازی محیط‌های عمومی از آب‌های راکت را تشدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای تخصیص سهم اعتبار شهرستان جهت مقابله با تهدید پشه آئدس با توجه به موقعیت مرزی شهرستان برنامه ریزی لازم داشته باشد.

فرماندار راسک ضمن تاکید بر همکاری همه جانبه شبکه بهداشت درمان‌، هلال احمر، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان‌، کمیته امداد و بهزیستی برای مدیریت و بسیج منابع و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در عرصه پیشگیری و مقابله با تهدید آئدس، درخواست کرد که قرارگاه عملیاتی شهید مرادی و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ترتیب برای تامین و به کارگیری دستگاه‌های مه‌پاش و پمپ‌های سم پاش و تامین و تخصیص تجهیزات فنی مقابله ایی مورد نیاز همکاری و مشارکت کنند

برچسب ها: پشه آئدس ، فرمانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.