سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه استودیو برای پوشش رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان گفت: برای پوشش رسانه‌ای پیاده روی اربعین زائران پاکستانی سه استودیوی مرز عاشقی در میرجاوه، موکب مشرقی در ریمدان و طریق القدس در زاهدان راه‌اندازی شده است.

علیرضا کیخا  در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: در روز‌های گذشته اتفاقات تلخی از جمله شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی، همراهانش و اسماعیل هنیه در کشور رخ داده که همه مردم را متاثر کرده است.

وی با اشاره به اینکه آرزوی دشمن این بود که مشارکت مردم در جریان انتخابات به کمتر از ۳۰ درصد برسد، اما به خواسته خود نرسیدند؛ ادامه داد: با وجود ۲ سال تلاش رسانه‌های معاند، ملت ایران پیروزی جانانه‌ای در جریان انتخابات کسب کردند.

مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال براندازی نبود بلکه به دنبال زدن بال جمهوریت نظام جمهوری اسلامی و بی اعتماد کردن مردم به نظام بود.

وی به مراسم تحلیف رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: صحبت‌های پزشکیان در این مراسم نشان داد رییس جمهور جدید کاملا در مسیر آرمان‌های نظام و انقلاب صحبت کرد و ثابت شد انقلاب اسلامی یاران خود را پیدا می‌کند ما نیز در جهت کمک به دولت جدید عمل خواهیم کرد.

کیخا بیان کرد: روز گذشته میزان آخرین آمار از تعداد مخاطبان برنامه‌های شبکه استانی هامون اعلام و مشخص شد شبکه استانی عدد قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری بیننده دارد.

وی به رویداد‌های مهم در کشور اشاره کرد و افزود: در سیستان و بلوچستان کمیته ستاد اربعین تشکیل شده و قطعا در بحث اربعین باید همه در کنار هم حضور داشته باشیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان گفت: اربعین امسال تفاوت‌های جدی با گذشته دارد که یکی از آنها تقارن با یک جنایات تاریخی بی نظیر بوده به طوریکه در طول ۱۰۰ سال گذشته و پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی این‌چنین جنایتی در دنیا وجود نداشته است.

سیستان و بلوچستان دروازه ورود زائران پاکستانی

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان اولین دروازه ورودی طریق الحسین برای زائران پاکستانی به شمار می‌رود ادامه داد: به همین منظور قرارگاه رسانه‌ای اربعین در استان تشکیل شده است.

کیخا خاطرنشان کرد: این قرارگاه رسانه‌ای قرار است روایت های صحیح از اربعین حسینی و خرده فرهنگ های عاشورا و اربعین در میان عاشقان پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) از طریق صدا و سیمای استان را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: همانگونه که حضرت امام(ره) در سال ۱۳۶۰ فرموده بود که راه قدس از کربلا می گذرد، به یاری خدا امیدواریم اربعین امسال حرکتی برای تحقق این فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی شود.

مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بین چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را طی می کنند تا به کربلا برسند نیاز است از این حرکت عظیم روایت تمدنی از حیث اتحاد مسلمین با محوریت کربلا و حرکت جامعه جهانی اسلام تا فتح قدس داشته باشیم.

وی گفت: برای پوشش این رویداد، سه استودیو یا ویژه برنامه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان شامل ریمدان، مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان و یک استودیو در کربلا مستقر خواهد شد، همچنین امیدواریم بتوانیم از طریق اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های بین المللی بخشی از برنامه‌های تولیدی استان را در تلویزیون‌های پاکستان، افغانستان، عراق و لبنان پخش کنیم.

به گفته کیخا، صدا و سیما به عنوان تلویزیون و رادیو تنها می‌تواند موضوعات کلان را روایت کند که خلا روایت‌های خرد مانند خدمت رسانی برخی افراد به صورت خانوادگی به زوار پاکستانی، خدمات رسانی اهل سنت استان به زوار و یا امنیت ایجاد شده برای زائران پاکستانی که با وارد شدن به ایران احساس امنیت و آرامش خاصی پیدا می‌کنند به شدت احساس می‌شود.

مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه این استان می‌توانند به کمک صدا و سیما بیایند و خرده فرهنگ‌ها و روایت‌های مرتبط با عاشورا و اربعین را بویژه زوار اربعین را به تصویر بکشند ما نیز کمک خواهیم کرد فیلم‌های آنها در یک برنامه‌ای تلویزیونی منسجم به نمایش در بیایند.

وی افزود: ۲ برنامه ویژه اربعین شامل شب شعر اربعین و جشنواره فیلم و عکس اربعین نیز برگزار خواهد شد تا روایت‌های مردمی از این رویداد عظیم به تصویر کشیده شود

برچسب ها: اربعین ، صداوسیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.