سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکم حبس زندان در انتظار سارقان پسته

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در طرح پیشگیری از سرقت پسته، سارقین دستگیر شده پسته زرند به زندان محکوم می‌شوند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با توجه به غیر قابل گذشت بودن جرم سرقت و در نظر گرفتن سیاست تشدید مقابله با سارقین حرفه‌ای در طرح پیشگیری از سرقت پسته، سارقین دستگیر شده پسته زرند به زندان محکوم می‌شوند.

ابوالفضل فرحبخش با اعلام اجرای طرح پیشگیری از وقوع سرقت پسته در شهرستان گفت: اجرای این طرح در شورای پیشگیری از وقوع جرم مورخ ۳۱ تیرماه مصوب گردیده که با محوریت دادسرای شهرستان اجرایی شود که با گزارشات واصله مبنی بر تشکیل کارگروه‌های مرتبط با موضوع در دادستانی زرند بایستی از جدیت و همراهی دادستان شهرستان در اجرای طرح و مشارکت دستگاه‌های همکار عضو کارگروه‌های چهارگانه قدردانی نمود.

رییس دادگستری زرند تصریح کرد: وسعت اراضی کشاورزی محصول پسته و پراکندگی آن از چالش‌های موجود در اجرای طرح خواهد بود که تنها با همکاری فرابخشی تمامی دستگاه‌های مرتبط می‌توان انتظار موفقیت و محقق شدن اهداف اجرای طرح را داشت.

وی با اعلام پیشگامی دستگاه قضایی در صیانت از سرمایه کشاورزان که اقتصاد شهرستان نیز بدان وابسته است گفت: به صراحت عنوان می‌شود که در صورت ارسال پرونده‌ای مرتبط با اجرای طرح پسته به دادگستری شهرستان برای حمایت از طرح مذکور مجازات قاطعی برای متخلفین در نظر گرفته می‌شود و به طور قطع سارقین حرفه‌ای و دارای سابقه به زندان و مجازات‌های سنگین‌تر محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی بیان داشت: اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته و بسیج کلیه دستگاه‌ها نباید منجر به بی اعتنایی مالکان وکشاورزان جهت صیانت از سرمایه خودشان شود و به همین جهت بایستی در بلند مدت پیشگیری وضعی از سوی کشاورزان و مدیران عامل چاه تلمبه‌ها با اقداماتی از قبیل تامین نگهبان دائم در سطح باغات، تجمیع و فنس کشی باغات کشاورزی و حذف راه‌های غیرضروری، پایش تصویری و... مورد توجه قرار گیرید تا بدینوسیله با افزایش ریسک و هزینه سرقت از سرقت محصول با ارزشی، چون پسته جلوگیری شود.

برچسب ها: سرقت ، پسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.