سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف‌های بی جا و ایستادن‌های طولانی عامل بی نظمی ترافیکی

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: بخشی از حجم سنگین ترافیک و بی نظمی در شهر‌ها مربوط به پارک دوبل و توقف خودرو‌ها در محل‌های پارک ممنوع است.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت گفت: یکی از رفتار‌های غلط رانندگی که باعث ایجاد ترافیک سنگین و بی نظمی در شهر‌ها به ویژه در شهر کرمان شده پارک دوبل و توقف خودرو‌ها در محل‌های پارک ممنوع، حریم میدان‌ها و تقاطع‌ها است و علاوه بر اینکه مشمول جریمه می‌شوند بر وضعیت ترافیک شهر نیز تاثیرات منفی می‌گذارند.


رئیس پلیس راهور استان، تصریح کرد: توقف‌ها و ایستادن‌های غیر مجاز منجر به کُندی عبور و مرور و افزایش زمان سفر در شهر‌ها و وقت کُشی شهروندان می‌شود و از اثرات جانبی منفی آن می‌توان به عصبی شدن سایر رانندگان، افزایش مصرف سوخت، بی نظمی ترافیکی و ... اشاره کرد. 

سرهنگ خوشوقت از برخورد بدون اغماض با این نوع تخلفات خبر داد و گفت: اعمال مقررات این نوع تخلف هم به صورت مشاهده میدانی کارشناسان پلیس راهور، هم به صورت هوشمند از طریق خودرو‌های سیار دوربین دار و هم از طریق دوربین‌های ثابت ثبت تخلفات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جریمه پارک دوبل و توقف در محل‌های پارک ممنوع در قانون جدید جرایم رانندگی ۹۰۰ هزار ریال تعیین شده افزود: البته شهروندان باید یک نکته را مد نظر داشته باشند که اگر خودروی آنها موقع پارک دوبل به شکل قابل توجهی سد معبر کرده و رفت و آمد خودرو‌های دیگر را مختل کند به وسیله خودرو‌های یدک کش به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اظهار داشت: هم اکنون توقف‌های دوبله و پارک خودرو‌ها در محل‌های پارک ممنوع باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر به ویژه در خیابان‌هایی که محل تجمع ساختمان پزشکان است را شاهد هستیم.

سرهنگ خوشوقت گفت: به شهروندان توصیه می‌کنم به منظور جلوگیری از بی نظمی ترافیکی و اعمال مقررات ترجیحاً برای تردد در محدوده مرکزی شهر‌ها به ویژه شهر کرمان از میدان ازادی، خیابان شهید بهشتی و شریعتی، محدوده بازار و میدان شهدا که محدودیت پارک خودرو وجود دارد از ناوگان عمومی استفاده و در محدوده مراکز درمانی نیز، پس از پیاده کردن بیمار خود بلافاصله خودرو را در یکی از پارکینگ‌های موجود پارک یا به نزدیکترین خیابان همجوار منتقل کنند تا مانع تردد سایرین نشده و با برخورد قانونی پلیس هم مواجه نشوند.

برچسب ها: تخلفات ، رانندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.