سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزی:

دولت حواله نفت را برای پیش پرداخت واگن‌ها تخصیص داد، اما کفاف نداد

معاون حمل و نقل شهرداری گفت: دولت حواله نفت را برای تأمین هزینه واگن‌های مترو تخصیص داد، اما کفاف ۱۵ درصد پیش پرداخت جهت آغاز ساخت واگن‌ها را نمی‌داد.

محسن هرمزی با تأکید بر اینکه طبق قانون دولت باید ۱۵ درصد پیش‌پرداخت قرارداد تأمین واگن از چین را انجام می‌داد، اظهار کرد: دولت حواله نفت را برای پیش پرداخت تخصیص داد که کفاف ۱۵ رصد را نمی‌داد؛ لذا با هماهنگی در سطح شورا و با تضمین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که همان حواله‌های صادر شده نفت از سوی دولت بود، قرار بر این شد تسهیلاتی اخذ شود که بتوانیم کار را جلو ببریم تا حواله‌ها جایگزین شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: اگر شهرداری این رقم را پرداخت نمی‌کرد واگن‌ها امروز در مرحله ساخت نبود، اما شهرداری با هماهنگی که با نهاد‌های بالادستی و شورا داشت کار را جلو برد. در این خصوص در روز‌های گذشته توضیحاتی را به رئیس شورای شهر ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به جدیت دنبال این بود که به نفع مردم کار شود و واگن‌های مترو سریعتر به مرحله ساخت برسد، یادآور شد: در حال حاضر حواله‌های نفت پروسه خود را برای جایگزینی رقم پرداختی از سوی شهرداری طی می‌کند.

هرمزی در پاسخ به این پرسش که «در صورت عدم تحقق ۱۵ درصد پیش پرداخت از سوی دولت در موعد مقرر، شهرداری توان مالی جهت پرداخت این رقم برای واردات واگن طبق وعده‌های مطرح شده را دارد یا خیر؟»، گفت: دولت پیش پرداخت را انجام خواهد داد، اما چنانچه نتواند شهرداری این توان را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.