سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

صحبت‌های سید حسن نصرالله درباره شهید سلیمانی در کتاب «همراه ما بود»

کتاب «همراه ما بود» شامل مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان دربارۀ دوست و همرزم بیست‌ساله‌ا‌ش حاج قاسم سلیمانی است.

کتاب «همراه ما بود»، شامل مجموعۀ سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان دربارۀ دوست و همرزم بیست‌ساله‌ا‌ش حاج قاسم سلیمانی، بعد از شهادت ایشان، است. انتشارات مکتب حاج قاسم امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از این کتاب رونمایی کرد و کتاب «همراه ما بود» با گردآوری و مترجم سید حسین مرکبی با تعداد ۳۶۸ صفحه روانه بازار شده است.

در توضیحات کتاب آمده است: «بدون شک یکی از نزدیک‌ترین دوستان شهید حاج قاسم سلیمانی سید مقاومت، سید حسن نصرالله است. رابطۀ این دو فرمانده محدود به میدان جنگ با اسرائیل نیست، این را خود سیدحسن نیز بار‌ها دربارۀ حاج قاسم بیان کرده بود که او از همان نخستین دیدار، جای خود را دل‌های رزمندگان باز کرد تا حدی که دربارۀ او گفتند: «او یکی از ما بود.». این کتاب شامل مجموعۀ سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان دربارۀ دوست و همرزم بیست‌ساله‌ا‌ش حاج قاسم سلیمانی، بعد از شهادت ایشان، است که در روز‌های سخت جنگ سی‌وسه روزه و بعد از آن، همیشه همراهشان بود و هیچ‌گاه مقاومت را تنها نگذاشت».

پیشتر مئیر شفیق، متفکر فلسطینی در رونمایی کتاب «همراه ما بود» گفته بود، بنده شناختی از سلیمانی نداشتم، اما از آنجا که با رهبران فلسطین ارتباط خوبی دارم، درباره او زیاد شنیدم. آنها به من گفتند: او همواره برای فلسطین به عنوان فرمانده مقاومت خوب کار می‌کرد و همیشه از نقش بی‌بدیل او در عراق، سوریه، لبنان و بحرین صحبت می‌شد. نقش او را در عملیات طوفان الاقصی دیدیم و شنیدم که تونل‌ها و تسلیحاتی که فلسطینی داشتند از برکت وجود سلیمانی بود. او یک شخصیت استثنایی داشت و تاثیر نقش این شخصیت به آینده منتقل خواهد شد. به نظرم سلیمانی در مسأله فلسطین نقش اساسی داشت و او یکی از میوه‌های امام خامنه‌ای بود که او توصیه‌های امام را به صورت عملیاتی انجام می‌داد که ثمره خوبی هم داشت. ما (فلسطینی‌ها) و همه کشور‌های اعضای جبهه مقاومت باید تا ابد از نقش او در این جبهه بگوییم که پیروزی‌های مقاومت مدیون تلاش‌های این قهرمان بی‌نظیر هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.