سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت فروش چوب و زغال جنگلی در مغازه ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: عرضه، خرید، فروش و نگهداری چوب، ذغال و هیزم حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق ممنوع است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

اصغراحمدی اظهار داشت: برابر ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاحیه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، عرضه، خرید، فروش و نگهداری چوب، ذغال و هیزم حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق ممنوع است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود بنابراین مغازه‌داران از فروش آن به صورت جدی خودداری کنند.

وی افزود: تا پیش از این در ماده ۴۸ قانون قاچاق کالا و ارز تصریح شده حمل غیر مجاز و بدون پروانه جرم است که این به عنوان یک خلع قانونی موجب سو استفاده برخی از افراد می‌شد و براین اساس فروش، نگه‌داری و توزیع محصولات جنگلی را به عنوان عمل مجرمانه تلقی نکنند.

احمدی اضافه کرد:، اما این مشکل در ماده ۲۵ مکرر اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای عرضه، خرید، فروش و نگه‌داری چوب، ذغال و هیزم جرم انگاری شده و برای مرتکبان این عمل مجازات تعیین شده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: انتظار می‌رود افرادی که در این خصوص فعالیت می‌کنند دست از این کار بکشند چرا که با برخورد ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری روبرو می‌شوند.

احمدی بیان داشت: از اول سال تاکنون نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل ۹ هزار و ۱۷۷ کیلوگرم کشفیات داشته است.

وی تصریح کرد: از این میزان کشفیات چهار هزار و۵۹۰ کیلوگرم چوب، ۴۰۸ کیلوگرم ذغال و چهار هزار و ۱۷۹ کیلوگرم محصولات فرعی شامل موسیر، کرفس و سایر موارد دیگر کشف شده است.

احمدی ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.