سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزایر تا سال ۲۰۲۶ به قطب شیر خشک جهان تبدیل می‌شود

آفریقا ۲۴ اعلام کرد الجزایر در طرحی با همکاری قطر به دنبال تولید بیش از ۱.۵ میلیارد لیتر شیر است تا در سال ۲۰۲۶ به قطب تولید شیرخشک تبدیل شود.

آفریقا ۲۴ در گزارشی اعلام کرد: الجزایر روز سوم سپتامبر مرحله اول یک پروژه راهبردی کشاورزی را راه اندازی کرد. این پروژه که حاصل مشارکت این کشور آفریقایی و قطر است، با هدف تولید ۵۰ درصد شیرخشک مورد نیاز داخلی در زمینی به مساحت ۱۱۷ هزار هکتار در تامالوس در ولایت آدرار راه اندازی شد. به گفته مقامات کشور، این ابتکار باید به تقویت خودکفایی لبنیات کشور و نوسازی بخش ملی کشاورزی کمک کند. 

لاربی بهلول، فرماندار آدرار الجزایر اعلام کرد: این پروژه تولید ۵۰ درصد شیرخشک مورد نیاز کشور و ایجاد ده هزار فرصت شغلی موقت برای احداث و بین ۵ تا ۷ هزار موقعیت شغلی پس از بهره برداری را امکان پذیر می‌کند. از جدیدترین فناوری‌ها در بخش کشاورزی، هیدرولیک و دامپروری استفاده خواهد شد. 

مسئولین خاطرنشان کردند این کارخانه در سال ۲۰۲۶ فاز اول تولید خود را با هدف رسیدن به تولید بیش از یک و نیم میلیارد لیتر شیر در بلند مدت آغاز می‌کند. پروژه‌ای که به دامپروری و تولید شیرخشک اختصاص دارد، گوشت قرمز را نیز در اختیار بازار محلی قرار می‌دهد و در نتیجه اقتصاد منطقه را تقویت می‌کند. 

عبدالعزیز حمد، سفیر قطر در الجزایر در این خصوص گفت: این یک پروژه راهبردی با گستره بین المللی است، زیرا به عنوان بزرگترین پروژه تولید شیرخشک در جهان شناخته می‌شود. امروز به لطف تلاش‌های الجزایر که به تعهدات خود عمل کرده و روند اجرای این پروژه را تسریع کرده است، به مرحله اول اجرا رسیده‌ایم. 

هدف برنامه ملی توسعه محصولات راهبردی در الجزایر، خودکفایی در تولید غلات تا سال ۲۰۲۷، با احیای پانصد هزار هکتار در جنوب این کشور با توسعه مناطق برای تولید ذرت، حبوبات و دانه‌های روغنی است.

برچسب ها: الجزایر ، شیرخشک ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.