سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش زایمان «بدون درد» در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد راه‌اندازی شد

مدیر گروه زنان و زایمان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید هاشمی‌نژاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش زایمان به روش «بدون درد» در راستای کاهش اضطراب زایمان مادران در این مرکز فعال شد.

دکتر اشرف خسروی روز دوشنبه گفت: بسیاری از مادران باردار به‌دلیل دردهایی که در روش طبیعی باید متحمل شوند از روش زایمان طبیعی هراس دارند، اما خوشبختانه با ایجاد بسیاری از تکنیک‌های بی‌دردی این اضطراب برای مادران برطرف شده است.

وی ادامه داد: زایمان بی‌درد به روش بیهوشی از طریق «اپیدورال کمر» یکی از بهترین روش‌هایی است که برای بی‌دردی یا بی‌حسی مادر انجام و تزریق می‌شود، چراکه این تزریق تمرکز و قدرت را از مادر نمی‌گیرد و تنها امکان استراحت و بی‌دردی را به او می‌دهد.

مدیر گروه زنان و زایمان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید هاشمی‌نژاد بیان کرد: این روش در زایمان طبیعی به‌دلیل کاهش درد و اضطراب که مادر دارد، می‌تواند به پیشرفت روند زایمان بسیار کمک کند و یک زایمان موفق و بدون مشکل داشته باشد و علاوه بر آن، به‌کارگیری این تکنیک هیچ خطر و آسیبی را به جنین نمی‌رساند.

خسروی بیان کرد: تیم مجرب زایمان بی درد شامل متخصص بیهوشی، متخصص زنان، ماما، تکنسین بیهوشی است و محیطی را برای مادر فراهم می‌سازد که از اضطراب زایمان مادران کاسته شود و یک زایمان لذت بخش را برای مادران فراهم می‌کند.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در سال ۱۳۹۹ در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در هشت طبقه و با ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش مراقبت‌ ویژه احداث شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.