سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی حوزه بهداشت برای خدمت رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: خادمان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در آستانه انجام ۲ مأموریت ویژه ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) قرار دارند از آمادگی کامل جهت ارائه خدمت به زائران پیاده حسینی و رضوی برخوردارند.

حمیدرضا قربان‌زاده گفت: یکی از برنامه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث مأموریت ویژه ایام اربعین حسینی بوده و خادمان بهداشتی این دانشگاه جهت ارائه خدمت به زائران پیاده حسینی به مناطق مرزی و همچنین شهر‌های زیارتی عراق اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین پس از اتمام مأموریت اربعین حسینی هم بلافاصله مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر را به شهادت امام رضا (ع) ختم می‌شود را با همکاری مجموعه‌های مختلف همچون استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی در جاده‌های منتهی به مشهد و مسیر زائران پیاده رضوی، مبادی ورودی شهر مشهد و مناطق شلوغ و پرجمعیت این شهر به‌ویژه اطراف حرم مطهر رضوی خواهیم داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مأموریت اربعین حسینی مراقبت‌های بهداشتی را در مناطق مرزی شرق کشور خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: خادمان بهداشتی مردم در این ایام حضوری پررنگ در مرز‌های دوغارون و تجن تایباد و سرخس و همچنین فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و راه‌آهن شهید رئیسی و نیز پایانه مسافربری شهر مشهد خواهند داشت.

دکتر قربان‌زاده افزود: تعداد خادمان بهداشتی اعزامی به عراق از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه‌ای که با حضور رئیس ستاد اربعین کشور، استاندار خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر مسئولان استانی و شهری در محل استانداری خراسان رضوی برگزار خواهد شد مشخص می‌شود و پس از این جلسه در خصوص زمان اعزام آنان اقدام خواهد شد.

وی در خصوص توصیه‌های مراقبتی به زائران اربعین در جهت پیشگیری از ابتلای به بیماری تب دنگی، گفت: امسال بحث پشه آئدس و بیماری تب دنگی را در کشور‌های مختلف دنیا شاهد هستیم و در راستای پیشگیری از بیماری کنترل ورودی‌های مرزی و همچنین اتباعی که از کشور‌های دیگر از مسیر ایران به سمت عراق عازم هستند را خواهیم داشت تا که مشکلی از این بابت شاهد نباشیم.

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی همچنین در رابطه با مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر، بیان کرد: این مأموریت از روز چهارم تا چهاردهم شهریور ماه امسال و از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) اجرا می‌شود و در این مأموریت ۱۲ روزه همانند سال‌های گذشته از ظرفیت تمامی استان‌های کشور به‌ویژه استان‌های همسایه و همجوار خراسان رضوی در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران پیاده رضوی استفاده خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.