سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی ۲۵۰ پرتابگر موشک بالستیک به مرز‌های جنوبی منتقل کرد

خبرگزاری مرکزی کره گزارش داد که کره شمالی با نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور ۲۵۰ پرتابگر موشک‌های تاکتیکی بالستیک را به مرز‌های جنوبی منتقل کرد.

خبرگزاری مرکزی کره ۲۵۰ پرتابگر‌ منتقل شده توسط کره شمالی به مرزهای جنوبی را «شمشیر قدرتمند و ارزشمند» نامید و گفت که هدف از این اقدام دفاع از حاکمیت کشور است.

به نوشته این خبرگزاری، «مراسم انتقال ۲۵۰ پرتابگر جدید موشک‌های تاکتیکی بالستیک به واحد‌های نظامی مرزی» روز یکشنبه و زیر نظر کیم جونگ اون انجام شد.

خبرگزاری مرکزی کره اضافه کرد که این پرتابگر‌های موشکی «یک سلاح تهاجمی تاکتیکی به‌روزشده» است که کیم آنها را «شخصا طراحی کرده است.»

بر اساس این گزارش، کیم در سخنانی گفت که این تسلیحات «بیانگر اراده قاطع حزب ما برای تقویت قابلیت‌های دفاعی است.»

انتقال این پرتابگر‌ها به مرز‌های جنوبی در حالی انجام می‌شود که روابط دو کره به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است.

در تازه‌ترین دور تنش‌ها، کیم جونگ اون به دنبال وقوع سیل در کره شمالی از رسانه‌های کره جنوبی به علت انتشار شایعات در مورد خسارات برآمده از آبگرفتگی به شدت انتقاد کرد.

کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که مایل است به سرعت به «قربانیان فاجعه کره شمالی» کمک‌های بشردوستانه ارائه کند. این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که گزارش‌های خبری کره جنوبی اینگونه مخابره شد که تعداد کشته‌شدگان و مفقودان ممکن است به یکهزار و ۵۰۰ نفر برسد.

رهبر کره شمالی گفت که گزارش‌ها در مورد سیل یک کارزار افترا از سوی کره جنوبی برای رسوایی و خدشه دار کردن وجهه پیونگ یانگ است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.