سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانی: امیدوارم دروازه‌بان الجزایری را از لپ لپ بیرون نیاورده باشند

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت: با دو حرکت متوجه می‌شویم که پرسپولیسی‌ها دروازه‌بان الجزایری را از لپ لپ درآوردند یا نه.

بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از جذب  گندوز دروازه بان الجزایری از سوی سرخپوشان اظهار کرد: اگر یک  دروازه بانی همانند گلری که انصاری فرد از کوچه‌های برزیل آورد نباشد، می‌تواند جایگزین خوبی برای بیرانوند باشد. اگر  گندوز دروازه بان شش‌دانگی باشد و در لیگ‌های معتبر بازی کرده باشد به طور حتم می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. به هر حال بیرانوند از آسمان نیامده است. همچنین مربی دروازه بانان این گلر الجزایری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد  و ما هم  زیر نظرش داریم و با دو حرکت متوجه می‌شویم که پرسپولیسی‌ها  این گلر از لپ لپ درآوردند و یا اینکه خریدشان خوب بوده است.  آرزویمان این است که دروازه بان خوبی باشد و در کنارش رفیعی هم بتواند چیزی را یاد بگیرد.

او افزود: فقط یکی،  دو نفر در تیم‌های پایه، پرسپولیسی هستند و بقیه کادر فنی پایه‌ها را سایپایی‌ها تشکیل دادند. دوست داریم دروازه بانان پایه پرسپولیس بیایند و با گلر الجزایری کار کنند و نحوه دروازه بانی اش را ببینند و یاد بگیرند. البته ما این گلر را ندیدیم و باید او را ببینیم و بازی اش را نگاه کنیم و سبک و سنگین کنیم و متوجه شویم او گلر خوبی است یا نه! با ۲ شوت گرفتن این گلر همه چیز برای ما عیان می‌شود و قد و عکس العملش نشان می‌دهد که این دروازه بان خوب است یا نه! امیدوارم از لپ لپ این دروازه بان را در نیاورده باشند.

سلطانی درباره اینکه برخی از پیشکسوتان به درویش بیان کردند که بیرانوند نباید به پرسپولیس برگردد وگرنه خودت هم  چند روز دیگر اخراج می‌شوی، گفت: بیرانوند حرفش درست نیست.  اکنون آیا  پیشکسوت دوست دارد که درون دروازه پرسپولیس بایستاد و جای بیرانوند را بگیرد؟ ما پیشکسوتان می‌خواهیم که تیم پرسپولیس به موفقیت برسد. ما همیشه از بیرانوند حتی گل بدی هم می‌خورد حمایت  می‌کردیم. بیرانوند پارسال هم قراردادش را فسخ کرد و امسال هم همین کار را تکرار کرد و به تراکتور رفت. البته او می‌گوید من سال بعد به پرسپولیس برمی گردم اگر او برگردد درب آن باشگاه را باید گل گرفت که او بازگردد. آقای بیرانوند! باشگاه پرسپولیس تو را به اوج  و تیم ملی رسانده است. همه ما مدیون باشگاه‌های خود هستیم که به تیم ملی دعوت شدیم. بیرانوند دنبال بهانه می‌گردد تا حرفی بزند. پیشکسوت باید حرف بزند و انتقاد کند، اما انتقادات هم باید سازنده باشد و نباید توهین کنیم. اگر ما پیشکسوتان صحبت می‌کنیم نماینده یکسری از هواداران هستیم، چون هواداران دوست دارند تیمشان خوب باشد.

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: من به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم که تیمم موفق باشد. اگر پرسپولیس برنده یا بازنده شود من به عنوان پیشکسوت منفعتی نمی‌برم.  بازیکنان جدید بعضی از مواقع حرف‌هایی می‌زنند که مرغ تو قابلمه هم راه می‌رود! من چه کاره هستم که بخواهم بیرانوند را خراب کنم. من همیشه از بیرانوند حمایت کردم، اما اکنون از او حمایت نمی‌کنم. من اول از همه باشگاه پرسپولیس و هواداران را دوست دارم، چون با اینها به موفقیت رسیدم. هوادار در سرما و گرما بازیکن را تشویق می‌کند و باعث می‌شود بازیکن شناخته شود.

او افزود: اکنون  حرف  بیرانوند  در بورس هست و بعضی‌ها صحبتش را گوش می‌دهند، اما همان بلایی که سر استیل آذین آمد سر تراکتور هم می‌آید. زنوزی تیم تراکتور را درست کرده است و میلیارد‌ها تومان دارد خرج می‌کند و نمی‌دانم این پول‌ها از کجا می‌آید و پول‌هایی که می‌دهد می‌رود و ببینیم که این تیم امسال چه کار می‌کند. اگر  تراکتور قهرمان نشود مایه تاسف هست که این همه خرج کرده است. امیدوارم پرسپولیس با همین بازیکنانش سال بعد  دوباره قهرمان شود.

سلطانی درباره نگرانی هواداران بابت نگرفتن چند بازیکن خوب برای جایگزینی بازیکنان جدا شده گفت: درویش یک مقدار کوتاهی کرده است و باید زودتر اقدام می‌کرد. ما هنوز در دفاع ضعف داریم، چون بیرانوند در دروازه می‌ایستاد ۴ دفاع قدرتمند پرسپولیس داشت که نمی‌گذاشتند توپ وارد دروازه شود و بیرانوند مدیون خط دفاع مستحکم پرسپولیس بود. پرسپولیس  ۴ مدافع عالی داشت که همه زحمت می‌کشیدند و دفاع خوبی می‌کردند. در دفاع یک مقدار ضعف داریم و باشگاه پرسپولیس تلاش کند که با تفکرات خود خلا دفاع را پر کند. به هر حال یک مقدار دیر شده است، اما فکر می‌کنم  مسئولان تلاش خود را می‌کنند تا بازیکنان خوبی را جذب کنند. بازیکن داخلی خوب وجود ندارد و باید خارجی بگیرند. به نظرم باید یک بازیکن عالی خارجی بگیرند و ۴ بازیکن در کوچه و خیابان را با سفارش ایجنت نیاورند. بازیکنی بیاورند که در خور پرسپولیس باشد. آرزو می‌کنم که پرسپولیس همیشه موفق و قهرمان باشد.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.