سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی حشرات شکارگر در ۵۷۵ هکتار از مزارع میاندوآب

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: حشرات شکارگر در ۵۷۵ هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی و ذرت این شهرستان با هدف کاهش استفاده از سموم رها شدند.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: در راستای توسعه مبارزه بیولوژیک با آفات، کاهش مصرف سموم شیمیایی، جلوگیری از خطرات آلودگی زیست محیطی و تولید محصول سالم، مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان از سال ۱۳۹۲ با راه‌اندازی و تجهیز محیطی برای حشرات، عنکبوتیان و بندپایان با الهام از محیط زندگی‌شان (انسکتاریوم) در این شهرستان، حشرات شکارگر را تولید و توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: میاندوآب بعد از ارومیه، دومین شهر استان آذربایجان‌غربی است که در زمینه تولید حشرات مفید شکارگر فعالیت می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه داد: امسال ۵۵۰ هزار عدد زنبور "براکون" و ۲ هزار و ۲۰۰ گرم تخم زنبور "تریکوگراما" در انسکتاریوم میاندوآب تولید و برای کنترل جمعیت آفات "مینوز" و "هلیوتیس" در سطح ۵۵۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان رها شده است.

مقدم افزود: همچنین ۲۵۰ هزار عدد زنبور براکون برای کنترل آفات کرم ساقه خوار و برگ خوار محصول ذرت، تولید و در ۲۵ هکتار از مزارع این محصول در شهرستان رها شد و در راستای مدیریت تلفیقی آفات از نصب تله‌های فرمونی نیز برای ردیابی آفات در محصولات مختلف استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نتایج مثبت حاصل از رهاسازی حشرات شکارگر در کنترل بیولوژیک آفات هلیوتیس و مینوز در مزارع گوجه فرنگی طی سالیان گذشته، علاوه بر کشاورزان شهرستان میاندوآب، کشاورزان شهرستان‌های همجوار از جمله بوکان، شاهین‌دژ و نقده نیز از این روش مبارزه استقبال و برای دریافت حشرات شکارگر به انسکتاریوم میاندوآب مراجعه می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.