سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زدران:

جرایم در کابل را به صفر می رسانیم

سخنگوی پلیس کابل گفت جرایم پایتخت افغانستان به مرور زمان به صفر نزدیک می شود.

مردم در برخی مناطق شهر کابل هنوز از دزدی شکایت دارند اما با این حال معتقدند که به تناسب گذشته جرایم کاهش یافته و از برخی جرایم از جمله اختطاف انسان(آدم ربایی) که در تمام افغانستان به ویژه شهر پرنفوس کابل گسترده بود چند مدتی است که خبری نیست.

با این وجود جرایم دزدی از جمله ماشین دزدی هنوز وجود دارد و مردم این سوال را مطرح می کنند که چرا این جرایم نیز پایان نمی یابد.

خالد زدران سخنگوی پلیس کابل در این رابطه گفت دزدی در تمام جهان وجود دارد و افغانستان به ویژه شهر کابل که چند میلیون نفر را در خود جا داده نمی تواند از این امر مستثنی باشد اما در اثر تلاش پلیس، شمار از مجرمین از بین برده شده و شمار هم به پنجه قانون سپرده شده اند.

سخنگوی پلیس کابل افزود در مقایسه با گذشته ۸۵ درصد امنیت تأمین گردیده و اطمینان می دهیم که به مرور زمان جرایم به صفر تقرب می یابد.

زدران گفت پلیس در این نزدیکی‌ها یک باند خطرناک ۱۸ نفری دزدان ماشین را که در حوزه پنجم امنیتی قرار داشت و شاخه های آن در ولایات هم فعالیت می کرد گرفتار کرده و ۱۸ ماشین دزدی نیز نزد آن‌ها پیدا شده است.

به گفته زدران ده‌ها مجرم خطرناک که امنیت و حتی حیات مردم را تهدید می کردند ازبین برده شده یا گرفتار شده اند.

وی علت این تغییر در امنیت به تناسب گذشته را فعال بودن ۲۴ ساعته‌ی پلیس و گزمه های روزانه و شبانه نیروهای پلیس عنوان نموده گفت: علاوه از آن که شماره ۱۰۰ پلیس فعال است به تمام حوزه های امنیتی موتورسیکلت توزیع گردیده که ۲۴ ساعت به خاطر تامین امنیت گشت می زنند.

سخنگوی پلیس کابل جدیت پلیس در کار، مسلکی شدن آن ها، کنترل جدی دروازه های شهر و همکاری مردم را باعث کاهش جرایم جنایی در افغانستان عنوان نموده اطمینان می دهد که تلاش می کنند به مرور زمان جرایم از بین برده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.